اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اتمام اجرای طرح کانال‌های 3 و 4 پایاب سد علویان

پایاب سد علویان 1000 هکتار از اراضی بناب را زیر کشت می‌برد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: با اتمام اجرای طرح کانال 4 و 3 پایاب سد علویان نزدیک به یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه تحت پوشش این طرح قرار خواهد گرفت.

پایاب سد علویان 1000 هکتار از اراضی بناب را زیر کشت می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در حاشیه بازدید از مراحل اجرای پیشرفت این طرح در گفت‌وگویی با خبرنگاران اظهار کرد: عملیات مسیرگشایی در 25 کیلومتر از اراضی کشاورزی روستاهای «خوشه مهر» و «ینگی کند» خوشه مهر آغاز شده که اکنون 21 کیلومتر آزادسازی و خاکبرداری و خاک‌ریزی آن به اتمام رسیده و 150 هزار متر مکعب خاکریزی و 140 هزار متر مکعب خاکبرداری انجام شده است.

به گفته وی، این پروژه در این دو روستا 75 درصد پیشرفت داشته و در حال کانال‌ریزی است که طبق زمان‌بندی ظرف سه ماه آینده عملیات بتن‌ریزی آن به اتمام خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی افزود: تاکنون 94 کیلومتر این طرح با صرف اعتباری بالغ بر 110 میلیارد ریال تکمیل شده و امسال برای تکمیل نهایی طرح اعتبار مورد نیاز نیز تخصیص یافته است.

محمدیان اظهار کرد: با اتمام اجرای طرح کانال 4 و 3 پایاب سد علویان نزدیک به یک هزار هکتار از اراضی شهرستان بناب تحت پوشش این طرح قرار خواهد گرفت که شاهد تحول عظیمی در بخش کشاورزی منطقه خواهیم بود.

وی سپس از توجه و پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان بناب نسبت به مسائل کشاورزی استان تقدیر و تشکر کرد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید طی سخنان کوتاهی با اشاره به اهمیت توجه به منابع آب کشاورزی گفت: اتمام طرح کانال 4 و 3 پایاب سد علویان جزو مطالبات چندین ساله اهالی منطقه به خصوص کشاورزان است.

حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی همچنین بر آمادگی مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب طرح‌های مهم کشاورزی نیز تأکید کرد.

انتهای پیام/60004/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول