اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صنایع تبدیلی کشاورزی جهاد کشاورزی همدان خبر داد

فعالیت 312 واحد صنایع تبدیلی در همدان

مدیر صنایع تبدیلی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از فعالیت 312 واحد صنایع تبدیلی در استان همدان خبر داد.

فعالیت 312 واحد صنایع تبدیلی در همدان

محمدرضا شهسواری فرجاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: ظرفیت جذب مواد اولیه بر اساس پروانه‌های بهره‌برداری 312 واحد موجود در استان حدود 4 میلیون تن است.

وی افزود: عمده‌ترین واحد‌های صنایع تبدیلی در استان همدان شامل 51 واحد لبنی، 57 واحد فرآوری کشمش، 14 واحد تولید خوراک دام و طیور و انواع واحدهای صنایع تبدیلی ترشی و شوری، گوشتی (سوسیس و کالباس) و... است.

مدیر صنایع تبدیلی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در تعریف صنایع تبدیلی در کشاورزی بیان داشت: صنایع تبدیلی به صنایعی گفته می‌شود که با ایجاد تغییرات فیزیکی و شیمیایی در محصولات کشاورزی، محصولی جدیدی تولید شود که کاربری متفاوت دارد یا باعث افزایش عمر و ماندگاری محصول می‌شود.

شهسواری‌فرجام هدف اصلی در صنایع تبدیلی را افزایش عمر ماندگاری محصول عنوان کرد و بیان داشت: ایجاد اشتغال، ارزش افزوده، افزایش دانش عمومی و افزایش کنترل ضایعات از دیگر مزایای صنایع تبدیلی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ضرورت وجود صنایع تبدیلی در کشاورزی تصریح کرد: اگر فعالیت‌های کشاورزی را بدون صنایع تبدیلی در نظر بگیریم ابتر است، چراکه این صنایع می‌توانند به عنوان پشتیبان محکمی برای کشاورزی در نظر گرفته شوند.

مدیر صنایع تبدیلی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه اگر صرفاً موضوع تازه‌خوری را در نظر بگیریم، بسیاری از محصولات در دست کشاورز می‌ماند، افزود: واحدهای صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی را به صورت انبوه خریداری کرده و آنها را به محصولات دیگر تبدیل می‌کنند. امنیت بازار محصولات کشاورزی مرهون وجود صنایع تبدیلی در هر منطقه است.

شهسواری‌فرجام گفت: صنایع با ایجاد ارزش افزوده در کشاورزی به اقتصادی شدن فعالیت‌های کشاورزی کمک کرده و سهم بسزایی در کاهش ضایعات دارد.

وی با اشاره به نقش مهم صنایع در ایجاد اشتغال خاطرنشان کرد: به طور متوسط با احداث هر واحد صنایع تبدیلی حداقل 15 الی 500 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ابراز داشت: با وجود اینکه استان همدان از لحاظ جغرافیایی کوچک است اما شرایط اقلیمی شمال و جنوب آن متفاوت بوده و این امر باعث شده تا تولیدات کشاورزی نیز متفاوت باشد و محصولات قابل فرآوری متنوعی داشته باشیم و زمینه ایجاد صنایع تبدیلی متفاوت در استان فراهم شود.

وی شرایط اقلیمی را یکی از مزیت‌های استان در صنایع دانست و بیان داشت: وجود امنیت برای سرمایه‌گذاران، زیرساخت‌های مطلوب، نزدیک بودن به بازارهای داخلی و خارجی و داشتن مراکز آموزشی در تربیت نیروهای متخصص از مزیت‌های صنایع تبدیلی در سطح استان محسوب می‌شود.

صنایع تبدیلی در برنامه‌های کلان استان به عنوان اولویت سرمایه‌‌گذاری در بخش صنعت قرار گرفته چرا که در بخشی از صنایع مانند فرآورده‌های لبنی خوب کار شده و ظرفیت خوبی ایجاد شده است اما در بعضی موارد از جمله سیب‌زمینی، با وجود ظرفیت‌های خوب در این زمینه هنوز اقدامات مؤثری صورت نگرفته است.

انتهای پیام/89024/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول