اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

مشق نور پاسداشت قرآن کریم است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: مشق نور پاسداشت و بزرگداشت کتاب ارزشمند قرآن کریم در ماه مبارک رمضان است.

مشق نور پاسداشت قرآن کریم است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی اسماعیل‌پور شامگاه پنجشنبه در مراسم کتابت قرآن کریم در محل مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) این شهر اظهار کرد: مشق نور یکی از سنت‌های زیبا و حسنه‌ای است که برای دهمین سال با کتابت قرآن کریم در گیلان انجام می‌شود.

وی کتابت قرآن کریم را حرکتی ارزشمند توصیف کرد و افزود: مشق نور برای نخستین بار از گیلان آغاز شده و اکنون در بعضی از استان‌ها انجام می‌شود.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه مشق نور در شهرستان‌های مختلف گیلان برگزار می‌شود، تصریح کرد: 100 نفر از هنرمندان رشته خطاطی گیلان امشب قرآن کریم را کتابت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مشق نور خطاطان را تا سحر اعلام کرد و گفت: کتابت قرآن کریم هنرمندان گیلانی در نمایشگاهی به معرض نمایش مردم گذاشته می‌شود و امیدواریم مقبول درگاه هنردوستان و مردم ولایت‌مدار گیلان واقع شود.

وی مشق نور را پاسداشت و بزرگداشت کتاب ارزشمند قرآن در ماه نزول این کتاب آسمانی دانست و بیان کرد: تمام ظرفیت‌های جامعه باید در خدمت قرآن کریم باشد.

اسماعیل‌پور خواستار به‌کارگیری هنرهای ارزشمند به منظور ترویج قرآن کریم در جامعه شد و اذعان کرد: ذوق هنری خطاطان و خوشنویسان باید در مشق نور به‌کار گرفته شود تا بتوانیم قرآن کریم را در جامعه ترویج کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بر ترویج قرآن کریم در سطح فرهنگ عمومی مردم تاکید کرد و یادآور شد: مشق نور تبلیغ قرآن کریم در جامعه است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گیلان در هنر خوشنویسی و خطاطی، اظهار کرد: خوشنویسان و خطاطان گیلان در مشق نور شناسایی می‌شوند و برای مناسبت‌های بعدی می‌توانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

اسماعیل‌پور فعالیت انجمن خوشنویسان گیلان را در چارچوب قانون عنوان کرد و گفت: انجمن خوشنویسان استان از حمایت‌های مادی و معنوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برخوردار می‌شود.

انتهای پیام/84001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول