اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

بوشهر؛ روزهای دور از روزنامه

استان بوشهر با وجود سابقه فرهنگی و مطبوعاتی که دارد اما همچنان از عدم وجود یک روزنامه رنج می‌برد و باید دید آیا وعده استاندار در این زمینه محقق می‌شود.

بوشهر؛ روزهای دور از روزنامه

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، امروزه رسانه‌ها در شکل ‌دهی و هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رویدادهای مختلف به ویژه در بعد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی نقش بی‌بدیلی دارند و این موضوع بر هیچکس پوشیده نیست.

اطلاع‌ رسانی در جهت ارتقای سطح آگاهی مردم و مخاطبان، یکی از وظایف مهم خبرنگاران به شمار می‌رود و خبرنگاران می‌توانند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کنند.

متولیان ارتباط با رسانه‌ها به تبع نقش جدید رسانه‌ها باید به عنوان تحلیل‌‌گر قابل و آگاه به مسایل و رویدادهای مرتبط با آن سازمان همواره نقش خود را در مواجهه با پدیده‌های بحرانی یا در آستانه موضوع بحرانی به خوبی ایفا کنند و هدایت رسانه‌ها را در مسیر طبیعی و منطقی رویداد، از طریق تعامل و همکاری با خبرنگاران برعهده گیرند که حضور به‌موقع و استفاده از کارشناسان زبده و تحلیل‌گر در ارتباط موضوعات ذی‌ر‌بط برای انجام مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای رسانه‌ای شیوه مناسبی است.

کسب اطلاعات موثق و قابل اطمینان در مورد وضعیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و مهمتر از همه این‌ها فرهنگی بسیار ضروری و حیاتی است هر چند نقش خبرنگاران می‌تواند در توسعه و پیشرفت یک روستا، شهر، بخش، شهرستان و استان مفید باشد اما امروز اکثر مسئولین از شفاف سازی در هراسند.

متاسفانه در استان بوشهر مسئولان ما با کمترین انتقاد سازنده و حتی راهکارهایی که توسط قلم بدستان و نویسندگان پرتلاش مطبوعات، خبرنگاران و سایت‌های مجازی انجام می‌شود تحمل آن را ندارند هرچند انتقاد سازنده خبرنگاران بی ادعا روند توسعه استان بوشهر را شتاب می‌بخشد.

یقینا مسئول و مدیری که انتقادپذیری او کم باشد نمی‌تواند مدیری شایسته برای دستگاه خود و حتی مردم باشد زیرا با پیگیری مسائل و مشکلات، نقد منصفانه، اطلاع رسانی درست و به موقع خبرنگاران به مدیران می‌توانند در رفع مشکلات کمک کنند.

حرفه یک خبرنگار موفق ایجاب می‌کند که در انعکاس رویدادها و رخدادها بی طرفانه عمل کند چون ذات خبرنگارخوب و با صداقت مبتنی بر بی طرفی است و خبرنگاران با رعایت اصول و این نکته مهم خود را به قوانین ملزم می‌دانند و یقینا در این مسیر به هدف خود نائل خواهند آمد.

مدیران بدانند انتقادات خبرنگاران از روی کینه و مغرضانه نیست بلکه از روی دلسوزی است زیرا خبرنگاران به عنوان چشم و گوش مردم و رابط بین مردم و مسئولان هستند.

متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد رویش برخی سایت‌های بی محتوای خبری هستیم که مانند قارچ رویده‌اند اما متاسفانه برخی از این سایت‌ها فقط با کپی برداری از خبرهای تولیدی دیگران آن را در سایت خود و به نام خود ثبت می‌کنند که این خود کار ضد اخلاقی است زیرا هدف این افراد استفاده شخصی و گروهی است که امید می‌رود در آینده شاهد چنین بد اخلاقی‌هایی نباشیم.

امروز خبرنگاران توسط بعضی از مدیران مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند و با کمترین حمایت‌های جانبی و حتی حمایت‌های مالی روبرو هستند.

در بعضی از شهرستان های استان مدیرانی هستند که حامی خبرنگاران می‌باشند اما در بعضی از شهرها، بخش‌ها و شهرستان‌های استان متاسفانه برخی مدیران هستند که هیچ همکاری و تعاملی با رسانه‌ها ندارند و به دنبال خبرنگارنما، هستند.

امروزه خبرنگاران دارای امکانات متنوعی هستند اما بعضی خبرنگاران ما در استان نه تنها بیمه نیستند بلکه با کمترین امکانات دست و پنجه نرم می‌کنند.

با توجه به اینکه استان بوشهر تنها استان کشور است که فاقد روزنامه است و با عنایت به وعده استاندار بوشهر نسبت به پیگیری تاسیس روزنامه در استان، انتظار خبرنگاران از استاندار پرتلاش بوشهر این است که در روز خبرنگار شاهد اعلام رسمی آن توسط نماینده عالی دولت دهم در استان باشیم.

 

=================

یادداشت اسماعیل حاجیانی

=================

انتهای پیام/66001/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول