اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد همدان:

همدان جزو 5 استان ضعیف کشور در مطالعه روزنامه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: استان همدان جزو پنج استان ضعیف کشور در معرفی فرهنگ، مطالعه کتاب‌های غیر درسی و روزنامه است.

همدان جزو 5 استان ضعیف کشور در مطالعه روزنامه است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو بیات ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی کشور هر دو سال یک بار شاخص‌هایی را مطرح کرده و به استان‌ها ارسال می‌کند، اظهار کرد: استان همدان در استفاده از شبکه‌های خارجی کم‌مصرف‌ترین و در استفاده از شبکه‌های داخلی جزو پرمصرف‌ترین و بهترین استان کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: همدان در استفاده از ابزارهای فرهنگی جزو استان‌های متوسط و در بهره‌مندی از مسائل امور فرهنگی جزو استان‌های خوب کشور به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه استان همدان در تعادل اقتصادی جزو استان‌های ضعیف کشور به شمار می‌رود، بیان داشت: 44 درصد همدانی‌ها مطالعه غیر درسی دارند که این آمار رتبه همدان در کشور را در جایگاه بیست و نهم قرار داده است.

وی با بیان اینکه 46 درصد مردم همدان روزنامه مطالعه می‌کنند، اظهار کرد: جایگاه همدان در میزان مطالعه روزنامه بیستم کشوری است و با استفاده 22 درصدی مردم از اینترنت، همدان رتبه سی‌ام کشور را به خود اختصاص داده است.

بیات در ادامه سخنانش با بیان اینکه همدان در استفاده از برنامه‌های ماهواره‌ای رتبه سی‌ام کشور را دارند، افزود: مردم استان 124 دقیقه در هر روز رادیو گوش می‌دهند که همین موجب اختصاص رتبه نخست به همدان شده است.

* 18 درصد همدانی‌ها اینترنت استفاده می‌کنند

وی با اشاره به اینکه 13 درصد مردم همدان سیگاری هستند، اضافه کرد: در تعداد افراد سیگاری همدان رتبه بیست و سوم کشور را دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه تنها هشت درصد همدانی‌ها کتاب‌ الکترونیکی مطالعه می‌کنند، افزود: همدان در این مورد دارای رتبه دهم کشور است.

وی یادآور شد: 11 درصد همدانی‌ها عضو کتابخانه هستند که دارای رتبه بیست و پنجم و 25 درصد مردم نشریه غیر روزانه مطالعه می‌کنند که رتبه بیست و هشت را نصیب استان کرده است.

بیات میانگین زمان اختصاص یافته به اینترنت در شبانه‌روز توسط همدانی‌ها را 18 درصد دانست که رتبه همدان بیست و پنجم کشور است.

وی در ادامه سخنانش میانگین زمان تماشای برنامه‌های تلویزیون داخلی در همدان را 195 دقیقه دانست و افزود: همدان در این مورد دارای رتبه چهارم و در میانگین تماشای برنامه تلویزیونی خارجی 9 دقیقه است که رتبه سی‌ام را داراست.

* 19 درصد همدانی‌ها اهل سینما هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان افراد بهره‌مند از مطالعات بصری را 64 درصد دانست و گفت: همدان در این مورد رتبه شانزدهم را دارد و تنها 19 درصد همدانی‌ها طی یک سال به سینما رفته‌اند که از این لحاظ استان دارای رتبه دوازدهم است.

وی اضافه کرد: تنها سه درصد همدانی‌ها طی یک سال گذشته به تماشای تئاتر رفته‌اند که رتبه بیستم را از این لحاظ به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، در استان همدان 58 درصد مردم به موسیقی گوش می‌‌دهند که همدان را در رتبه بیست و هشتم جای داده است.

وی اضافه کرد: 51 درصد مردم ورزش می‌کنند که از این لحاظ همدان در جایگاه بیست و هشتم قرار گرفته است.

بیات یادآور شد: وضعیت سپردن اعضای سالخورده به سالمندان در همدان یک درصد است که دارای رتبه بیست و سوم هستیم.

انتهای پیام/89003/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول