اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت یاسوج:

روز قدس زمینه‌ای برای بیداری سایر کشورها است

امام جمعه موقت یاسوج روز قدس را زمینه‌ای برای بیداری سایر کشورها دانست.

روز قدس زمینه‌ای برای بیداری سایر کشورها است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم ظهر امروز در نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایام کنونی متعلق به حضرت امیر‌المومنین است و امیدواریم خداوند در این ماه توفیق عملی کردن اعمال در تمام زمینه‌ها را به همه ما عطا کند.

وی در ادامه فرازی از وصیتنامه‌ حضرت علی (ع) را بیان کرد و اظهار داشت: آن امام همام توصیه کردند که نباید تمام هم و غم افراد دنیا باشد و زمانی که دنیا از شما روی برگردانید، مایوس نشوید.

امام جمعه موقت یاسوج در ادامه این فراز خاطرنشان کرد: پیوسته در تمام روزها و ایام سال احترام واقعی و عملی نسبت به ایتام را به صورت پدرانه داشته باشید از این‌رو احترام ایتام و نیازمندان باید حفظ شود.

وی به سخن پیامبر اکرم (ص) در خصوص اهمیت و تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: آن حضرت فرمودند در ماه مبارک رمضان نباید دیگران در تلاوت قرآن از شما سبقت نگیرد.

امام جمعه موقت یاسوج با تاکید بر این‌که در کلیه ایام سال باید به مساجد رفت و عبادت کرد، اظهار داشت: آحاد مردم نباید تنها در ماه مبارک رمضان به مساجد بیایند و حضور پررنگی داشته باشد بلکه باید در تمام ایام و فصول سال به مسجد رفت و عبادات خود را در این مکان مقدس انجام داد.

موسوی‌اعظم در خطبه‌های دوم نماز جمعه کلیه افراد را به رعایت تقوا سفارش کرد و گفت: از سفارش‌های پیامبر اکرم (ص) است که مسلمانان در صدد رفع مشکل برادر مسلمان و شیعه خود باشند، کمک تنها کمک مالی نبوده بلکه می‌تواند فکری نیز باشد.

خطیب موقت نماز جمعه یاسوج حضور مردم کهگیلویه و بویراحمد در راهپیمایی روز قدس را پررنگ و پرشور خواند و گفت: شرکت در راهپیمایی روز قدس به منظور حمایت از افرادی که بیش از 60 سال ظلم بر آن‌ها روا شده از وظایف همگانی ما است.

وی ادامه داد: مهر سکوتی که عربستان و دیگر کشورهای عربی بر دهان خود زدند نه تنها حامی جامعه فلسطین نیستند بلکه سردمداران ظلم و ضد بشری هستند.

موسوی‌اعظم ضمن تشکر و قدردانی از حضور پرشور و گسترده مردم شهر یاسوج در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به نام روز قدس نامگذاری شده است، عنوان کرد: روز قدس زمینه‌ای برای بیداری دیگر کشورهای جهان است.

امام جمعه موقت یاسوج به سخن امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: آن امام فرمودند شاه ملعون و غاصب ایران را با توپ و تانک فراری ندادیم بلکه فریادهای مردم باعث فرار شاه از ایران شد، از این‌رو کلیه مسلمانان جهان با فریاد آزادی‌خواهی خود همچنان از قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین حمایت می‌کند.

موسوی‌اعظم خاطرنشان کرد: با بیداری اسلام در جهان امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد سقوط استکبار جنایتکار باشیم.

انتهای پیام/82011/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول