اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

1083 زندانی جرائم غیر عمد در خراسان شمالی آزاد شدند

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به برگزاری جشن‌های گلریزان از سال 84 تاکنون در سطح شهرستان‌های این استان گفت: طی این مدت یک هزار و 83 زندانی جرائم غیرعمد در این استان آزاد شدند.

1083 زندانی جرائم غیر عمد در خراسان شمالی آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، احمد کیخسروی اظهار کرد: این تعداد با برگزاری این جشن‌ها، کمک‌های خیران و همکاری ستاد دیه آزاد به آغوش خانواده‌های خود بازگشته‌اند.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه خراسان شمالی، سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان در سال گذشته و اختصاص مبلغ 10 میلیارد ریال از محل  اعتبارات سفر معظم له برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد را برشمرد و افزود: تاکنون 55 زندانی واجدالشرایط از محل این اعتبارات از زندان آزاد شده‌اند.

کیخسروی اخذ رضایت و گذشت از شاکیان را از جمله اقدامات خوب ستاد دیه با همکاری شوراهای حل اختلاف دانست.

وی در ادامه به برگزاری این جشن‌ها در چهار شهرستان بجنورد، اسفراین، شیروان و مانه و سملقان طی ماه  پر برکت رمضان اشاره کرد و گفت: تاکنون این جشن در بجنورد و مانه و سملقان برگزار شده و در شهرستان‌های اسفراین و شیروان نیز در نیمه دوم ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم  با تاکید بر اینکه آزاد کردن یک زندانی ثواب بسیاری دارد، گفت: این عمل خیرخواهانه به خاطر ماه پرفضیلت و مبارک رمضان از ثواب بسیار بالایی برخوردار می‌شود.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی آیات قرآن برای سبقت گرفتن در کارهای خیر را برشمرد و افزود: به طور قطع کمک به نیازمندان از جمله این زندانیان ذخیره ارزشی آخرت انسان‌ها است که برای روز مبادای قیامت ذخیره‌ می‌شود.

وی تصریح کرد: مالی که در راه نیک و ثواب به کار گرفته شود برای دنیا و آخرت موثر واقع می‌شود و در غیر این صورت انسان را به تفاخر و طغیان می‌کشاند.

یعقوبی خطاب به خیران حاضر در این مراسم اظهار داشت: همیشه کارخیری کنید که ذخیره ارزشی دنیا و آخرت شما شده و نفعی به محرومان دارای مشکل، برسانید.

به گزارش فارس، خراسان شمالی 110زندانی جرائم غیر عمد دارد.

انتهای پیام/63002/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول