اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلایل نامعلوم انجام می‌شود

موج تغییرات در استانداری خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی به تازگی موج تغییرات را در استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های این استان آغاز کرده است.

موج تغییرات در استانداری خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، این تغییرات در شرایطی انجام می‌شود که تنها چند ساعت به پایان دولت دهم مانده است.

براساس پیگیری‌های خبرنگار فارس برخی از معاونان استاندار، فرمانداران و بخشداران و همچنین تنی چند از مدیران کل استانداری در تیررس تغییر استاندار جدید خراسان شمالی قرار گرفتند.

این تغییرات که به بهانه صرفاً استفاده از نیروهای وزارت کشور در بدنه مهمترین مرکز تصمیم گیری خراسان شمالی انجام می‌شود، در حالی است که انتصابات برخی مدیران طی یک سال گذشته از سوی استاندار با این نیت نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در تضاد است.

طی یک سال گذشته انتصاب افراد خارج از بدنه وزارت کشور چه در معاونت‌های استانداری و چه بخشداری‌ها به گونه‌ای بوده که این افراد در واقع وزارت کشوری نبوده‌اند.

معرفی دست کم 9 مسئول جدید خراسان شمالی در اوایل مهر سال گذشته موید این مهم بوده که مدیران جدید منصوب شده استانداری و مشاوران، هیچ یک از بدنه وزارت کشور نیستند.

البته تغییر موضع استاندار خراسان شمالی در انتصابات جدید طی روزهای گذشته باعث شده تا برخی از مشاوران و مدیران کل از مسئولیت‌ها کناره‌گیری کرده و استان را ترک کنند.

به گزارش فارس، چندی پیش نیز یکی از مسئولان ستاد مرکزی انتخاباتی حسن روحانی رئیس جمهور منتخب هم از تغییرات دقیقه نود دولت دهم در خراسان شمالی ابراز تعجب کرده بود.

البته برخی از فعالان سیاسی این نگرش جدید استاندار را به گونه دیگر تفسیر کرده و اینکه این رویکرد، ظاهراً نوعی خوش‌خدمتی برای ماندگاری در دولت جدید است.

آنان این اقدام استاندار را ضربه زدن و خرد کردن نیروهای اصولگرا عنوان کرده که با شعارهای وی در ابتدای انتصاب به عنوان استاندار دولت دهم در خراسان شمالی در تضاد است.

البته این رویکرد استاندار و برخی از مسئولان استان، واکنش برخی از فعالان سیاسی اصلاح طلب هم در پی داشته به گونه‌ای که جمشید گریوانی از اعضای مرکزی احزاب اصلاح طلب خراسان شمالی نسبت به این مهم واکنش نشان داده است.

منتخب مردم بجنورد در چهار دوره شورای اسلامی بجنورد در گفت‌وگو با فارس تاکید کرده است: دولت منتخب روحانی باید مراقب افراد نان به نرخ روز خور باشد.

وی با بیان اینکه برخی افراد به خاطر گرفتن مسئولیت‌ها در دولت جدید به این در و آن در می‌زنند گفت: ما این موضوع را به دولت تدبیر گوش زد کرده و خواستار انتصاب افرادی که به اصول دولت پایبند بوده و دغدغه خدمت دارند را در استان داشته‌ایم.

گریوانی با تاکید بر اینکه مردم مطالبات زیادی را از دولت یازدهم دارند،‌ یادآور شد: به همین خاطر باید از نیروهای کاردان، متعهد و متخصص در بدنه دولت برای پیش بردن برنامه‌ها استفاده و از به کارگیری افراد به اصطلاح نان به نرخ روز خور در مسئولیت‌ها پرهیز شود.

به گفته وی باید استفاده از نیروهای توانمند در استان‌هایی چون خراسان شمالی که نیازمند رشد و ارتقا در ابعاد مختلف بوده در دستور کار دولت یازدهم قرار بگیرد.

منتخب مردم بجنورد در چهار دوره شورای اسلامی گفت: طی دیدار اخیر مسئولان ستاد انتخاباتی استان با حجت‌الاسلام حسن روحانی، ایشان هم به این موضوع تأکید داشته تا از نیروهای توانمند و همراه برای استان استفاده تا خراسان شمالی رنگ توسعه به خود ببیند.

انتهای پیام/63002/ر30/مر3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول