اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت جودو و کوراش خراسان شمالی:

جودوی خراسان شمالی جزو 3 استان برتر کشور قرار گرفت

رئیس هیئت جودو و کوراش خراسان شمالی گفت: تیم جودوی استان در تمامی رده‌های سنی در جایگاه سه تیم نخست کشوری قرار گرفته است.

جودوی خراسان شمالی جزو 3 استان برتر کشور قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی، کوروش خسرویار با اشاره به مقام‌های کسب شده جودوی استان در سال گذشته اظهار کرد: تیم جودوی استان در تمامی رده‌های سنی در جایگاه سه تیم نخست کشوری قرار گرفت و  تیم‌های بزرگسالان و نونهالان استان نیز قهرمان کشور شدند.

وی افزود: در رقابت‌های سال گذشته، تیم دانشجویان و کارگران استان مقام نخست و تیم نوجوانان مقام سوم و تیم جوانان نیز مقام چهارم را کسب کردند.

خسرویار همچنین به حضور ورزشکاران بزرگ‌سال استان در لیگ برتر سال گذشته اشاره کرد و گفت: این تیم با حمایت مالی موسسه مالی و اعتباری میزان به این رقابت‌ها اعزام و برای نخستین بار قهرمان رقابت‌ها شد که کسب این عناوین جایگاه جودوی استان را در سطح کشور در بین دو یا سه استان مطرح کشور قرار داده است.

رئیس هیئت جودو و کوراش خراسان شمالی اضافه کرد: کمبود سالن اختصاصی و فضای ورزشی مناسب برای رشته جودو از مهم‌ترین دغدغه‌های جودوکاران استان و این هیئت است.

وی با بیان اینکه هم اکنون استان تنها از یک سالن اختصاصی برای ورزش جودو واقع در شهر بجنورد برخوردار است، تصریح کرد: این در حالی است که سه مدرسه جودوی استان واقع در شهرهای آشخانه، شیروان و اسفراین نیز به صورت مشترک با سایر هیئت‌ها ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خسرویار با تأکید بر اینکه خراسان شمالی از مشتاقان و علاقهمندان بسیاری به رشته ورزشی جودو برخوردار است، بیان داشت: به رغم کمبود سالن مناسب، جودوکاران توانمندی در سطح استان تربیت شده‌اند و به رقابت‌های داخلی و بین‌المللی ورود یافته‌اند.

رئیس هیئت جودو و کوراش خراسان شمالی در عین حال از حمایت‌ مالی نکردن صنایع از تیم جودوی استان گلایه کرد و یادآور شد: در حالی که خراسان شمالی در سال گذشته میزبان مسابقات قهرمانی کشور بود، این هیئت از کمتر حمایتی بهره‌مند شد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح استعدادیابی از علاقه‌مندان به رشته ورزشی جودو در دو مرحله در سطح استان در حال اجرا است.

خسرویار خاطرنشان کرد: بر همین اساس در یک مرحله، دوره‌هایی برای علاقه‌مندان رده سنی 9 تا 12 سال و در مرحله بعدی نیز در فصل تابستان در سطح مدارس استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/63002/ذ/مر3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول