اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سابق بنیاد نخبگان کردستان خبر داد

وجود 106 استعداد نخبه در کردستان/ 41 نخبه از تسهیلات نظام وظیفه استفاده کردند

رئیس سابق بنیاد نخبگان استان کردستان گفت: در دوره سپری شده مدیریت بنیاد 106 استعداد نخبه در استان شناسایی شده است.

وجود 106 استعداد نخبه در کردستان/ 41 نخبه از تسهیلات نظام وظیفه استفاده کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رحمت‌الله میرزایی ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید بنیاد نخبگان استان کردستان و چهارمین یادواره شهید ماموستا شیخ‌الاسلام و ماموستا برهان عالی در دانشگاه کردستان گفت: این شهیدان توسط گمراهانی شهید شدند که مرحله ظلم را پشت سر گذاشته و به درجه پست طغیان رسیدند.

وی، رسالت بنیاد نخبگان را شناسایی و جذب نخبگان و همچنین تسهیل و تسریع اقدامات حمایتی از نخبگان با استفاده از توانمندی آنها در راستای رفع نیازهای استان، عنوان کرد.

رئیس سابق بنیاد نخبگان کردستان، تعداد آمار مخترعان استان کردستان پیش از افتتاح بنیاد را 17 نفر اعلام کرد و بیان داشت: تا آن تاریخ هیچ استعداد و نخبه برتری در استان کردستان شناسایی نشده بود.

میرزایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 70 مخترع در کردستان و 106 استعداد برتر و نخبه در استان شناسایی شده‌اند که لزوم حمایت‌های بیشتر از آنها ضروری است.

وی افزود: 41 نفر در استان نیز از تسهیلات نظام وظیفه نخبگان در استان استفاده کرد‌ه‌اند، ضمن آنکه برای 25 طرح اعبتار پژوهش و نوآوری به مخترعین پرداخت شده است.

رئیس سابق بنیاد نخبگان کردستان در خصوص حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان از مراکز نخبه پرور کردستان اذعان داشت: مبلغ 29 میلیارد و 318 میلیون ریال  در این مدت به دانشگاه‌ها، مبلغ 210 میلیون ریال به دبیرستان‌ها و مبلغ 2 میلیارد و 680 میلیون ریال به سایر مراکز استان تخصیص یافته است.

میرزایی، مجموع این آمار و ارقام را 32 میلیارد و 208 میلیون ریال اعلام کرد و متذکر شد: در زمینه دیگر فعالیت‌ها هم اقداماتی داشته‌ایم که از آن جمله می‌توان به تجهیز ساختمان بنیاد نخبگان استان، راه‌اندازی سایت بنیاد، سیتم اطلاع‌رسانی پیامکی، راه‌اندازی شبکه سامد اشاره کرد.

وی یادآور شد: شرکت در جلسات پیش‌نویس سند راهبردی نخبگان، اطلاع‌رسانی به شکل چاپ بنر و پوستر، 3 دوره حضور در همایش‌های نخبگان جوان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، نشست با مسئولان استانی، نشست دوره‌ای مشمولان بنیاد با استاندار محترم، نشست با اساتید دانشگاه در خصوص مشکلات صنعت، تشکیل شورای علمی بنیاد، بازدید از مراکز سمپاد از جمله دیگر برنامه‌های اجرایی بنیاد بوده است.

رئیس سابق بنیاد نخبگان کردستان، اجرای طرح دوست علمی، شهاب، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برنامه‌های فرهنگی و اردوی گردشگری استان را از دیگر برنامه‌های بنیاد نخبگان در زمان تصدیگری خود عنوان کرد.

میرزایی در پایان حضور در 8 جشنواره اختراعات و تجارت سازی دستاوردهای علمی کشور، حضور در 3 جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی کشور، برگزاری جشنواره منطقه‌ای اختراعات غرب کشور و حضور در 2 جشنواره ملی علم تا عمل کشور را از دیگر برنامه‌های بنیاد نخبگان در دوره قبلی عنوان کرد.

در پایان این مراسم، رحمت‌الله میرزایی، رئیس بنیاد نخبگان کردستان جای خود را به صالح ادیبی داد.

انتهای پیام/79012/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول