اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر قم:

مونوریل نمی‌تواند جایگزین خط B مترو شود

عضو شورای اسلانی شهر قم با بیان اینکه مونوریل نمی‌تواند جایگزین خط B مترو قم شود گفت: مطالبه مترو که به نظر می‌رسد خواسته اصلی شهروندان هم باشد مهمترین کار در شرایط کنونی است.

مونوریل نمی‌تواند جایگزین خط B مترو شود

سید مجید فارغیان قمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اجرای طرح مونوریل در قم اظهار کرد: این پروژه از ابتدا با مخالفت‌های جدی روبه‌رو بود و مباحثی در حوزه‌های گوناگون در مورد آن مطرح می‌شد که یکی از آنها ایراد‌های معماری و شهرسازی بود.

وی افزود: به نظر می‌رسد پروژه مونوریل قم نیازمند کار کارشناسی مجدد است؛ اینکه نتیجه آن چه باشد باید منتظر نظرات کارشناسان بود اما نظر من این است که با توجه به دیدگاه دولت آقای احمدی‌نژاد مبنی بر اصرار بر اجرای این طرح، بحث‌های کارشناسی در حاشیه قرار گرفته بود و اکنون با تغییر شرایط و فارغ از اصرارهای قبلی، کار کارشناسی با توجه به شرایط موجود لازم است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه تاکنون هزینه‌های زیادی برای مونوریل قم صورت گرفته است گفت: کارشناسی در این زمینه باید در بستری به دور از نقطه نظرات سیاسی صورت گیرد.

وی ادامه داد: به شخصه با عبور مونوریل از فضای روبه‌روی حرم مطهر حضرت معصومه(س) موافق نیستم و گمان می‌کنم اگر بخواهیم حد میانه را در نظر بگیریم در نهایت مونوریل تا همین جا که ساخته شده پایان یابد.

فارغیان تصریح کرد: بهترین حالت این است که اصرارهای مدیریتی را کنار گذاشته و ادامه طرح را به نتیجه کار کارشناسی منصفانه واگذار کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: سازه اصلی فاز نخست مونوریل تقریبا به اتمام رسیده و باید بحث کارشناسی دقیق از نظر اجتماعی، اقتصادی و میزان کارآیی در ادامه مورد توجه قرار گیرد.

فارغیان با بیان اینکه مونوریل نمی‌تواند جایگزین خط B مترو قم شود گفت: مطالبه مترو که به نظر می‌رسد خواسته اصلی شهروندان هم باشد مهمترین کار در شرایط کنونی است زیرا مونوریل در صورت راه‌اندازی هم به هیچ وجه نمی‌تواند مانند مترو به جابجایی مسافر بپردازد.

عضو شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: پروژه مونوریل قم ماهیانه 10 میلیارد تومان بودجه دارد اما ماه‌هاست که مترو معطل مبالغی بسیار ناچیز بوده و ساعت کار کارگاه هم به شدت کاهش یافته است.

انتهای پیام/78004/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول