اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

واگن‌های مونوریل قم در راه ایران هستند / نصب 400 تیر مونوریل در قم

شهردار قم گفت: بیش از 400 تیر مونوریل قم نصب شده است و نیم‌ست از واگن‌های مونوریل قم نیز در راه ایران است.

واگن‌های مونوریل قم در راه ایران هستند / نصب 400 تیر مونوریل در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری با اشاره به پیشرفت فاز اول پروژه مونوریل قم اظهار کرد: عملیات سویل پروژه مونوریل قم در مرحله خوبی است و تاکنون بیش از 400 تیر در این پروژه نصب شده و عملیات ساخت و نصب تیرهای باقی‌مانده نیز ادامه دارد.

شهردار قم افزود: در زمینه تامین ناوگان نیز شرکت مپنا از ابتدای ساخت پروژه به دنبال تامین قطار این پروژه بوده است و قرارداد ساخت قطار را منعقد کرده و ماه گذشته شاهد بارگیری نیم‌ست از واگن‌های ساخته شده از کشور ایتالیا به مقصد ایران بودیم و این واگن‌ها اکنون در راه ایران هستند.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی تامین ناوگان، تحریم‌های ناعادلانه علیه جمهوری اسلامی ایران است و به غیر از ناوگان، سایر تجهیزات و عملیات سویل توسط شرکت‌های ایرانی انجام می‌شود.

دلبری افزود: کارخانه ساخت تیر مونوریل قم در خاورمیانه و کشورهای منطقه منحصر به فرد است که به دست متخصصان شرکت ایرانی کیسون طراحی و ساخته شده است و در صورت نیاز، امکان تامین تیر سایر مونوریل‌های ایران و منطقه را دارد.

شهردار قم با اشاره به برنامه شهرداری برای توسعه حمل و نقل عمومی در قم خاطرنشان کرد: مونوریل یکی از خطوط حمل و نقل عمومی شهر قم است و در کنار آن، متروی قم و ناوگان اتوبوس و تاکسیرانی نیز در حال توسعه هستند تا زنجیره حمل و نقل عمومی در قم تکمیل شود.

انتهای پیام/2258/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول