اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

احداث 130 هزار واحد مسکن در هشت سال رکوردی بی‌سابقه است

استاندار هرمزگان گفت: احداث 130 هزار واحد مسکن مهر در هشت سال اخیر یک رکورد بی‌سابقه است چرا که مجموع واحدهای احداثی در این استان تا پیش از دولت نهم برابر با 234 هزار واحد بوده است.

احداث 130 هزار واحد مسکن در هشت سال رکوردی بی‌سابقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی امروز در نشست شورای مسکن استان هرمزگان افزود: با توجه به روند توسعه و افزایش جمعیت، تامین مسکن آحاد جامعه خصوصا اقشار کم درآمد، بدون بهره‌گیری از مدل موفق مسکن مهر امکانپذیر نبود که با تدبیر دولت نقطه عطفی در خدمات رسانی به مردم شد.

وی خاطرنشان کرد: تحقق چنین حجم بزرگی از عملیات عمرانی احداث مسکن با کمترین هزینه برای متقاضیان شاید برای برخی یک تردید بود اما دولت عدالت محور با انجام آن برگ زرینی را در بخش مهمترین نیاز جامعه یعنی مسکن رقم زد.

رئیس شورای مسکن استان هرمزگان همچنین بر همکاری همه عوامل ذی‌ربط جهت تسریع در محوطه سازی مجتمع‌ها جهت فراهم شدن امکان تخصیص انشعابات آب و برق تاکید کرد.

نماینده عالی دولت همچنین از راه‌اندازی شهرداری در  شهرک پیامبر اعظم به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم نام برد که زمینه تسریع در توسعه این شهرک بزرگ مسکونی را فراهم خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به میزان پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر گفت: تاکنون از مجموع 38 هزار و 59 واحد که پروانه احداث آن اخذ شده است 20 هزار و 949 واحد در مرحله نازک کاری و مابقی نیز در حال تکمیل هستند.

مهدی زندیه وکیلی افزود: برای شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز از مجموع 16 هزار و 564 واحد که پروانه آن اخذ شده است 9 هزار و 683 واحد در مرحله نازک کاری است.

وی همچنین با اشاره به روند احداث واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده، بیان داشت: در این بخش نیز تاکنون 3 هزار و 200 واحد تحویل و 3 هزار و697 واحد نیز در مرحله نازک کاری قرار دارد.

وی سهم پرداخت تسهیلات به روند احداث واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده استان را 6 هزار و 877 واحد ذکر کرد که از این تعداد 6 هزار و 410 واحد به بانک‌های عامل معرفی و 5 هزار و 511 واحد نیز عقد قرارداد شده است. 

دبیر شورای مسکن استان تسهیلات پرداختی در بخش بهسازی مسکن روستایی را نیز از مجموع 60 هزار و 299 واحد سهمیه استان، 53 هزار و 284 واحد در مرحله عقد قرارداد نام برد که 44 هزار و 894 واحد در مرحله دریافت قسط چهارم هستند.

زندیه وکیلی رقم پرداخت تسهیلات مسکن مهر استان را در مجموع یک‌هزار و 36 میلیارد تومان ذکر کرد که تاکنون پرداخت شده است.

این مقام مسئول همچنین یادآور شد: تاکنون از مجموع 55 هزار و 680 واحد مسکن مهر 19 هزار و 513 واحد پایان کار آن‌ها صادر شده است.

انتهای پیام/88007/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول