اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

روز قدس به صحنه آمده و از رژیم صهیونیستی اعلام انزجار می‌کنیم

امام جمعه چرام گفت: روز قدس به صحنه آمده و از رژیم صهیونیستی اعلام انزجار می‌کنیم.

روز قدس به صحنه آمده و از رژیم صهیونیستی اعلام انزجار می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام صبح امروز حجت‌الاسلام جعفر طزری در نشست ستاد اجرایی روز قدس ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع)، سالروز جهانی قدس را گرامی داشت و اظهار کرد: از خداوند تبارک و تعالی خواستاریم به ما توفیق داده باشد تا از این شب‌های عزیز و با عظمت نهایت کافی را برده باشیم.

امام جمعه چرام عنوان کرد: این شب‌ها فرصتی است که خداوند به بندگان خود داده است تا بتوانند خود را بیش از پیش به خداوند نزدیک کنند.

وی در ادامه با اشاره به روز قدس و با بیان اینکه ما باید خدا را شکر باشیم که امام و رهبری داشتیم که بینش بسیار بالایی داشت، عنوان کرد: زمانی که امام از کاپیتالاسیون صحبت می‌کرد، بسیاری از بزرگان نمی‌دانستند معنای آن چیست و معمولا یک انسان عادی نبوده و امدادهای الهی هم شامل حال ایشان می‌شد.

این مسئول اضافه کرد: یکی از کارهای که امام خمینی (ره) انجام دادند، بحث روز جهانی قدس بود که از ابتکارات بسیار بی‌نظیر امام بود که در بحبوحه به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک کشور، امام فرمودند روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان، روز قدس است.

حجت‌الاسلام طزری با یادآوری اینکه امام خمینی (ره) با این کار بر تمام زحماتی که اسرائیل کشیده بود آب پاکی ریخت و ملت‌ها را بیدار کرد، گفت: روز قدس یک نماد ملی داشت هرچند برخی از انسان‌های نادان می‌گویند فلسطین به ما ربطی ندارد اما امام (ره) این را تبدیل کرد به یک نماد جهانی.

خطیب جمعه چرام روز جهانی قدس را مسئله اتحاد بین مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که باعث شد شیعه و سنی با این همه اختلاف وسط بیایند، مسئله فلسطین است.

وی تصریح کرد: شما هر کجای دنیا و حتی کشورهای اروپایی هم که نگاه کنید، چند مسلمان هم که وجود داشته باشند در این روز شعار می‌دهند و بر ماست که این روز را گرامی‌ داشته و هر سال بر شکوه و عظمت آن بیفزاییم تا نگویند این را امام گذاشت و بعد از امام کمرنگ شد بلکه هرچه بیشتر می‌گذرد عداوت ما با اسرائیل بیشتر می‌شود و مصمم‌تر می‌شویم که این شعار امام (ره) را محقق کنیم.

این مسئول مذهبی چرام با اشاره به اینکه مردم چرام نمود خود را در همه مراسم‌ها نشان داده‌اند، متذکر شد: در روز قدس به همراه سایر نقاط کشور به صحنه خواهیم آمد و اعلام انزجار خود را نشان خواهیم داد.

انتهای پیام/82002/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول