اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

ثبت شش اختراع در گیلان

استاندار گیلان از ثبت شش اختراع مخترعان این استان در یک سال گذشته خبر داد.

ثبت شش اختراع در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا بعد از ظهر امروز در جمع علما و روحانیون گیلان با اشاره به ویژگی‌های فرهنگی این استان، اظهار کرد: میانگین مطالعه مردم گیلان 26 دقیقه بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه از هر شش نفر گیلانی یک نفر در حال تحصیل است، افزود: آمار فارغ‌التحصیلان گیلانی 28 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

استاندار گیلان با اشاره به تحصیل 140 هزار دانشجو در استان، گفت: گیلانی‌ها در یک سال گذشته شش ثبت اختراع داشته‌اند.

وی درباره احداث حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت، تصریح کرد: احداث این حوزه علمیه گیلان قطب فرهنگی کشور می‌شود.

*حضور سالانه 12 میلیون گردشگر در گیلان

هاشم‌نیا به گردشگر پذیر بودن گیلان اشاره کرد و گفت: سالانه 12 میلیون نفر گردشگر داخلی و 400 هزار گردشگر خارجی به گیلان سفر می‌کنند.

وی از ورود سالانه 96 هزار دستگاه خودروی خارجی از مرز آستارا به گیلان خبر داد و اذعان کرد: تمام این مسائل نشان دهنده مسئولیت سنگین مردم، مسئولان و به ویژه روحانیون گیلانی است.

استاندار گیلان با اشاره به رتبه دوم این استان در تراکم جمعیت، افزود: گیلان پس از تهران دارای تراکم بیشتری در کشور بوده و 180 نفر در هر کیلومتر وسعت این استان زندگی می‌کنند.

*پیشتازی گیلان در حوزه علمی و فرهنگی

وی درباره تهدیدها و فرصت‌های فرهنگی گیلان، خاطرنشان کرد: گیلان یک کلان استان در کشور بوده و در حوزه علمی و فرهنگی پیشتاز است.

هاشم‌نیا با اشاره به مشارکت 82 درصدی مردم گیلان در انتخابات یادآور شد: مردم گیلان رهبری را فصل‌الخطاب خود می‌دانند.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن اذعان کرد: در شرایط کنونی که دشمنان اسلام سعی در ایجاد دشمنی و تفرقه بین جوامع اسلامی را دارند باید روحانیون و اندیشمندان و مبلغان دینی هوشیار باشند و به گونه‌ای عمل کنند که مردم از راه قرآن و مکتب اهل بیت (ع) فاصله نگیرند.

استاندار گیلان، ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنم برای انتقال معارف و ارزش‌های اسلامی دانست و متذکر شد: این فرصت مناسبی برای انجام وظایف دینی است و با روشنگری در این ماه مبارک می‌توان مانع از ایجاد تفرقه و ضعف و پراکندگی امت اسلام شد.

انتهای پیام/84001‌/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول