اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت پژوهشگر بردسیری صورت گرفت

ثبت اختراع دستگاه «فیلمبرداری هوشمند و کنترل از راه دور»

عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر برای نخستین‌بار در کشور موفق به ثبت اختراع دستگاه «فیلمبرداری هوشمند و کنترل از راه دور» شد.

ثبت اختراع دستگاه «فیلمبرداری هوشمند و کنترل از راه دور»

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسیر، عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر برای نخستین‌بار در کشور موفق به ثبت اختراع دستگاه «فیلمبرداری هوشمند و کنترل از راه دور» شد.

محمدحسین آرمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بردسیر اظهار داشت: دستگاه «فیلمبرداری هوشمند و کنترل از راه دور» از چهار موتور تشکیل شده که بر روی دوپایه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه تمام دوربین‌های فیلمبرداری قابل نصب بر روی این دستگاه هستند، گفت: موتورهایی که زیر دوربین قرار گرفتند، قابلیت چرخش به صورت 360 درجه را دارند و تمام تنظیمات این دستگاه به صورت کنترل از راه دور و از طریق امواج RF و GSM انجام می‌شود.

آرمند کاربرد آسان و قیمت ارزان را از مهم‌ترین مزایای این دستگاه برشمرد و تصریح کرد: هم‌اکنون دوربین‌های عنکبوتی موجود با صرف هزینه بالغ بر 300 میلیون تومان وارد کشور شده، اما این دستگاه با قیمت کمتر از 10 میلیون تومان قابلیت تولید انبوه را دارد.

آرمند با اشاره به اینکه حرکت این دستگاه توسط کنترل از راه دور انجام می‌شود، گفت: این دستگاه نمونه مشابه داخلی نداشته و برای نخستین‌بار در ایران ساخته شده است.

وی گفت: دستگاه « فیلمبرداری هوشمند و کنترل از راه دور» موفق به دریافت گواهینامه ثبت اختراع از اداره کل مالکیت صنعتی و ثبت اختراعات به شماره 73628 شده است.

ثبت پنج اختراع دیگر و دریافت مدال طلا، نقره و دیپلم افتخار نمایشگاه بین‌المللی اختراعات ژنو 2012 و حضور در چندین نمایشگاه ملی و منطقه‌ای از دیگر افتخارات این دانش‌آموخته و پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر است.

انتهای پیام/80027/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول