اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان اردبیل:

اصالت هنر انقلاب اسلامی نباید مغفول بماند

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: شایسته نیست که مبانی و اصالت فرهنگ، هنر و ادبیات انقلاب اسلامی مغفول بماند.

اصالت هنر انقلاب اسلامی نباید مغفول بماند

ساسان ناطق در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: حوزه هنری در دو وظیفه و رسالت سنگینی که دارد در بخش آموزش و تولید توانسته است اهداف شاخصی را پیگیری کند به طوری که در حال حاضر بیش از صدها علاقمند از برنامه‌های آموزشی و تولیدی حوزه هنری بهره می‌گیرند.

وی با یادآوری اینکه حوزه هنری متولی آموزش همراه با ترویج و تبلیغ مبانی دینی و ارزشی در جامعه است و صرف انتقال دانش و فنون جدید وارد میدان نشده است، عنوان کرد: برجستگی خلق اثر توسط یک هنرمند متعهد حوزه هنری پایبندی به اصولی است که شامل تعهد، تخصص، رعایت سجایای اخلاقی و نکات مورد تاکید در تعلیم و تربیت صحیح است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل از حوزه هنری به عنوان بزرگترین تولید‌کننده آثار هنری در بخش‌های هنر فاخر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یاد کرد و افزود: توجه مستمر ما به دو بخش هنر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که در کنار سایر مجموعه‌ها این بخش‌ها مهم، پر‌رنگ و با اهمیت دیده شده است.

ناطق ادامه داد: عمده تولیدات ما مربوط به دفاع مقدس با رویکرد تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و اهداف متعالی آن است اما آنچه موجب نگرانی و برخی پریشان احوالی شده است اینکه هنر و ادبیات انقلاب اسلامی نباید در سایه حوزه دفاع مقدس مغفول و پنهان بماند.

این مسئول تصریح کرد: هنر اصیل انقلاب اسلامی باید در این عرصه خودنمایی کند و به عنوان یک رویکرد اساسی در تولید فیلم، کتاب و دیگر آثار هنری جلوه واقعی کرده تا خطر تحریف تاریخی در خصوص هنر و ادبیات انقلاب اسلامی دامن ما را نگیرد.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل ابراز داشت: ما هنرمندان وظیفه داریم که بدون تحریف و دستکاری اصالت انقلاب اسلامی را به نسل‌های آینده منتقل کنیم تا آنها خود در خصوص رویدادهای انقلابی قضاوت کنند.

ناطق این مجموعه را نهادی زیر‌نظر دفتر مقام معظم رهبری توصیف کرد و یادآور شد: ما فرمایش حضرت آقا را در حوزه‌های مختلف به دقت مورد رصد و دقت نظر قرار می‌دهیم به طوری که موضوع سبک زندگی ایرانی – اسلامی را که سال‌های اخیر از سوی رهبر فرزانه انقلاب مطرح شده در آثار هنری هنرمندان و حتی رفتارها، نگرش‌ها و کوشش‌های آنها به خوبی می‌بینیم.

وی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل خاطرنشان کرد: سبک زندگی ایرانی و اسلامی که مورد انتظار خانواده‌های کشورمان است در تولید آثار هنری نظیر موسیقی، هنرهای تجسمی، فیلم و ... جلوه‌ای واقعی پیدا کرده و در حقیقت جامعه هنری در گذر از رویدادها و رخدادهای انقلاب اسلامی سعی می‌کند در این باب برجسته‌سازی کند.

انتهای پیام/62001/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول