اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حال و هوای سینماهای اصفهان و پخش فیلم اصغر فرهادی

«گذشته» حال سینماهای اصفهان را بهبود بخشیده است

فیلم «گذشته» ساخته اصغر فرهادی تا حدودی سینماهای بی‎رونق اصفهان را جان دوباره‎ای بخشیده، این فیلم در حال حاضر در دو سینمای سپاهان و ساحل اکران می‎شود.

«گذشته» حال سینماهای اصفهان را بهبود بخشیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، «گذشته» فیلمی از اصغر فرهادی است که در ماه‎های اخیر در سینماهای کشور در حال اکران است و به دلیل گذشته اصغر فرهادی و توفیق فیلم سابقش با عنوان «جدایی نادر از سیمین» مورد توجه و استقبال فراوان مخاطبان قرار گرفته است.

گذشته داستان مردی ایرانی است که همسر فرانسوی و دو فرزندش را به قصد بازگشت به وطن ترک می‎کند، همسرش در این بین ارتباط جدیدی را رقم می‎زند و برای پیوند محکم این رابطه جدید نیازمند طلاق از همسر سابقش است.

اصغر فرهادی از همان سکانس ابتدایی که خودرو زن فرانسوی دنده عقب گرفته و منجر به یک تصادف ناخواسته می‎شود قصد دارد بازگشت به گذشته را خطرناک جلوه دهد.

این فیلم همچنین القای مفاهیم ارزشی به خانواده را هدف قرار داده و معتقد است هر کس نسبت به گذشته و اعمال خویش مسئول است و باید مسئولیت آن را بپذیرد.

به نظر می‌رسد «گذشته» قصد دارد برخی مفاهیم تربیتی در خانواده‎ها را پر رنگ نشان دهد، به عنوان مثال اصل پذیرش اشتباه و آموزش آن به کودکان آنان را مسئولیت‌پذیر بار می‎آورد.

اما در برخورد با این فیلم نظرات، نقدها و تعاریف مختلفی بیان شده و برخی مخالفان و منتقدان اصغر فرهادی معتقد هستند، فرهادی در فیلم جدیدش با بکارگیری بازیگران فرانسوی و انتخاب کشوری غیر از ایران برای این فیلم سودای جهانی شدن را در سر خویش می‎پرورانده و قصد به دست آوردن توفیقات فیلم سابقش را داشته، اما در این امر به خطا رفته است و با روایتی ضعیف و ناکارآمد فیلمی بی‎هویت، بی ساختار، عقب‌مانده و ملال‌آور ساخته است.

موافقان و دوستداران اصغر فرهادی این فیلم را همچون فیلم جدایی نادر از سیمین قوی دانسته و معتقد هستند «گذشته» یک درام پیچیده و در اغلب مواقع درخشان با اجراهایی مهار شده و هوشمندانه است به شکلی که کارگردان با ظرافت خاصی جزئیات را در کنار هم چیده و به شکل یک الگو درآورده، «گذشته» در اغلب مواقع شبیه یک تئاتر است، اما در عین حال دل‌چسب و جالب‌توجه نیز هست واین نیرو و هوش فرهادی در فیلم‌سازیش واقعاً رضایت‌بخش است.

به گزارش فارس، آنچه باید مدنظر قرار گیرد این است که مردم عام مخاطبان اصلی این فیلم هستند که حد استقبال آنها در رد یا قبول این فیلم حرف اول را می‎زند.

اصغر فرهادی اگر چه این فیلم را برای جشنواره کن و به گفته برخی در رویای جهانی شدن ساخته، اما «گذشته» او هم اکنون رتبه نخست پرفروش‎ترین فیلم کشور را دارد و تا حدودی نیز سینماهای بی‎رونق اصفهان را جان دوباره‎ای بخشیده است.

* فیلم خوب بهترین انگیزه برای استقبال از سینماست

علی تمنایی معاون امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: مردم برای رفتن به سینما نیازمند انگیزه هستند که فیلمنامه و فیلم خوب با ساختار مطلوب می‎تواند بهترین انگیزه برای آنها باشد.

وی عنوان کرد: فیلم «گذشته» نیز همزمان با سایر شهرها در لیست اکران سینماهای اصفهان قرار گرفت که هم اکنون در سینما قدس اکران می‎شود.

معاون امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر فیلم گذشته اصغر فرهادی بیش از سایر فیلم‎ها در اصفهان جلب توجه کرده به صورتی که رتبه نخست فروش فیلم را در سینماهای اصفهان دارد.

* گذشته دومین فیلم پر فروش سینما سپاهان از ابتدای امسال تاکنون

سید مصطفی حسینی در خصوص فروش فیلم گذشته در سینما سپاهان اصفهان اضافه کرد: فیلم گذشته به کارگردانی اصغر فرهادی از ابتدای اکران تاکنون 20 میلیون تومان فروش داشته است.

این مسئول تصریح کرد: گذشته در ماه مبارک رمضان فروش خوبی داشته، اما هنوز نتوانسته رکورد فروش رسوایی را بشکند.

مدیر سینما سپاهان در مورد دلایل توفیق فیلم گذشته گفت: فیلم گذشته دارای فیلمنامه و کارگردانی قوی است به همین دلیل فروش آن زیاد بوده است.

وی ادامه داد: اصغر فرهادی کارگردانی است که دارای مخاطبان خاص است به همین جهت فروش فیلم‎های آن زیاد است و عقبه این کارگردان که دارای فیلم‎های پر مخاطبی همچون جدایی نادر از سیمین و درباره الی است در فروش گذشته تأثیر زیادی داشته است.

حسینی گفت: این فیلم در پنج سانس 22 و 10:30،14:30،14:45،19 در سینما سپاهان اکران می‎شود که انتظار می‎رود فروش آن طی روزهای آینده بیشتر شود.

* گذشته در سینما ساحل 30 میلیون تومان فروش داشت

مدیر مجتمع نمایشی ایران فیلم در خصوص فروش فیلم گذشته در سینما ساحل ادامه داد: فیلم گذشته به کارگردانی اصغر فرهادی تاکنون سی میلیون تومان فروش داشته است که در صدر جدول فروش سینما ساحل امسال قرار دارد.

وی متذکر شد: فروش گذشته به علت وجود کارگردان مطرح آن یعنی اصغر فرهادی است که موجب شده است مخاطبان بیشتری برای دیدن این فیلم رو آورند.

محسن پرتویی در پایان اذعان داشت: گذشته به طور کل در اصفهان مورد استقبال زیاد قرار گرفت که پس از ماه مبارک رمضان بیشتر فروش می‎کند و در حال حاضر این فیلم با فروش یک میلیارد و 200 میلیون پرفروش‎ترین فیلم در سینماهای کشور است

انتهای پیام/63019/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول