اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بزرگان نوحه‌خوانی ساری در فیلم مستند «دلبرانه»

فیلم‌ مستند «صوت خلیل» به «دلبرانه» تغییر نام داشته که در آن بزرگان نوحه‌خوانی ساری گرامی داشته می‌شوند.

بزرگان نوحه‌خوانی ساری در فیلم مستند «دلبرانه»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، با پایان مرحله تدوین فیلم مستند داستانی «دلبرانه» به زودی اقدامات بعدی برای پخش و انعکاس این فیلم انجام خواهد گرفت.

نویسنده و کارگردان این فیلم امشب در حاشیه برداشت این فیلم به فارس گفت: عنوان اوّل این فیلم «صوت خلیل» بود و بنا شد در آن به زندگی و آثار سه نوحه‌خوان برجسته و فقید شهرستان ساری زنده‌یادان «خلیل صفری، حمید مسکار و احمد مشمولی» بپردازیم که پس از پردازش نهایی تصمیم بر این شد که فیلم در سه فصل تحت نام‌های «صوت خلیل، صداقت حمید و عمد احمد» تهیه شود و عنوان اصلی نیز « دلبرانه» باشد.

افشین رشیدی با اشاره به روند پیچیده، امّا دلچسب تولید این فیلم، اذعان داشت: ما در طول تولید این پروژه به دریافت‌های تازه‌ای از صداقت، خلوص و تقوای این سه نوحه‌خوان فقید رسیدیم و امیدواریم مخاطبان نیز مانند ما دریافت‌های جدید را کشف کنند.

 رشیدی با تشکّر از خانواده‌ها و دوستان این سه نوحه‌خوان فقید بیان داشت: در این مدت گاه و بیگاه مزاحم این افراد شدیم و اگر همکاری این بزرگواران نبود هرگز به تمامی اهداف خود دست نمی‌یافتیم.

وی که ساخت هفت فیلم کوتاه را در کارنامه خود دارد، در ادامه افزود: دلبرانه محصول بررّسی دقیق و حُسن نیت شورای شهر ساری از یک سو و دقّت نظر، جدّیت شهردار و معاون فرهنگی شهرداری ساری است که امیدواریم محصول این همدلی‌ها مورد رضایت خداوند، مسئولان و مردم قرار بگیرد.

وی با تشکّر ویژه از کارشناسان فرهنگی و هنری شهرداری ساری افزود: تعامل مناسب همه واحدها از جمله معاونت مالی و نیز حوزه اداری، مالی موجب شد این پروژه با کمترین تنش یا فعل و انفعالات غیرطبیعی مواجه شود و امیدواریم این نوع همکاری و تعامل با همه افراد در رشته‌های مختلف هنری در جهت ثبت میراث‌های ادبی و معنوی و فرهنگی شهرمان و تنظیم روابط شهروندی در تمام زمینه‌ها به عمل آید.

وی در بیان اسامی عوامل فیلم یادآور شد: نیما صمدی فیلمبردار، غلامرضا رمضان‌پور صدابردار، سیدعلی ساداتی تدوین و صفورا نیکزاد منشی صحنه این فیلم 45 دقیقه‌ای هستند.

انتهای پیام/2296/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول