اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه چهار قم:

شهروندان قمی مدیریت شهری را در اجرای پروژه‌های عمرانی یاری کنند

شهردار منطقه چهار قم از شهروندانی که املاک آنها در مسیر طرح‌های شهرداری قرار گرفته است درخواست کرد با مراجعه به شهرداری نسبت به توافق اقدام کرده و مدیریت شهری را در اجرای پروژه‌های شهری یاری کنند.

شهروندان قمی مدیریت شهری را در اجرای پروژه‌های عمرانی یاری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، احمد نکونام با بیان اینکه مدیریت شهری بر این اعتقاد است هر یک از شهروندان در هر نقطه شهر مستحق دریافت بهترین خدمات هستند تصریح کرد: شهرداری بر این اصل اصرار داشته و بر آن اساس سیاست‌گذاری کرده است و توزیع عادلانه خدمات از همه حیث در سطح شهر کاملا مشهود است.

وی بیان کرد: البته این مهم ارتباطی به ظرفیت‌های مناطق نداشته چرا که به طور مثال منطقه چهار از نظر تراکم جمعیت و وسعت دارای پتانسیل و فراوانی بالایی نسبت به بعضی از مناطق است و این دو شاخص ضرورت توجه به نیاز‌های شهری شهروندان ساکن در این منطقه شهری را دوچندان کرده است.

شهردار منطقه چهار در خصوص وضعیت تملک پروژه‌های شهری اظهار کرد: با اعتقاد بر اینکه یکی از الزامات توسعه شهری، تملک املاک در مسیر بوده و بعضاً سال‌های متمادی شهروندان در خصوص تعیین تکلیف املاک فوق دچار سردرگمی بودند بنابراین مدیریت شهری را بر آن داشت تا با انطباق منابع مالی شهرداری بر سیاست‌های عمران و آبادانی شهر، محدوده تملکات را در بودجه سنواتی با رعایت اولویت‌بندی مشخص کند یا به عبارت دیگر تمرکز منابع برای تحقق اهداف به صورت عملیاتی برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: این استراتژی دارای محاسنی است، اول اینکه بخش قابل توجهی از املاک شهروندان به صورت عملیاتی تعیین تکلیف می‌شود، دوم اینکه از افزایش سنواتی هزینه تملک جلوگیری می‌شود و طبعاً منابع مالی شهرداری صرف سایر فصول هزینه‌ای خواهد شد و مهمتر آنکه هدف اصلی شهرداری که احداث معبر جدید برای رفاه شهروندان با هدف تعدیل بار ترافیکی و عمران شهری است در فاصله زمانی کوتاه‌تر محقق می‌شود.

نکونام خاطرنشان کرد: با ابلاغ این مهم توسط شهردار قم به مناطق، منطقه چهار در کنار سایر مناطق شهرداری در شش ماهه دوم سال 91 و شش ماهه اول سال 92 تمرکز خود را بر روی تملک املاک واقع در مسیر اجرای پروژه‌های شهری قرار داده تا با تملک ملک‌ها و زمین‌ها بتواند زیرساخت عمران را هرچه سریع‌تر فراهم کند.

وی بیان داشت: به طور مثال می‌توان به بلوار آیت‌الله حکیم (ره) اشاره کرد که با همین سیاست و تمرکز منابع، 420 متر آن بعد از 18 سال از آغاز ابلاغ طرح و نخستین تملک به طور کامل آزادسازی و آسفالت شده و ادامه بلوار ـ حدفاصل بلوار شهید صدوقی تا خیابان دانیال نبی نیز در دستور کار سال جاری است که امید است با همکاری مالکین بتوانیم معبر فوق که نقش بسزایی هم در مدیریت ترافیک بلوار شهید صدوقی و شبکه معابر پیرامون دارد را به شهروندان تقدیم کنیم.

شهردار منطقه چهار قم اظهار کرد: بلوار شهید کریمی نیز از دیگر شریان‌های اصلی و موثر ترافیکی منطقه است که تملک‌های لازم در آن انجام شده و همکاران فنی منطقه مشغول فعالیت عمرانی هستند تا بتوانیم مقدمات جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت این بلوار را هرچه سریع‌تر مهیا کرده و تا قبل از آغاز فصل بارندگی به صورت کامل در اختیار شهروندان منطقه قرار دهیم.

نکونام در ادامه به تملک و بازگشایی املاک قرار گرفته در تقاطع خیابان عطاران با بلوار جمهوری به سمت زیرگذر رسالت اشاره کرد و اذعان داشت: این مسیر بعد از سال‌ها در ماه گذشته پس از توافق با مالکین تملک و بازگشایی شد.

وی در پایان از شهروندانی که املاک آنها در مسیر طرح‌های شهرداری قرار گرفته است درخواست کرد با مراجعه به شهرداری نسبت به توافق اقدام کرده و مدیریت شهری را در اجرای پروژه‌های شهری یاری کنند.

انتهای پیام/2258/ط/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول