اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان زرند:

پرونده مالباختگان‌ در دادسرای زرند جریان دارد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: چند‌ فقره پرونده توسط مالباختگان‌ در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند تشکیل و در مرحله تحقیقات است.

پرونده مالباختگان‌ در دادسرای زرند جریان دارد

علی میرزا‌بیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زرند نسبت به کلاهبرداری با دستگاه‌های خودپرداز هشدار داد و اظهار داشت: در این شیوه افراد کلاهبردار در شهرستان زرند طی تماس با آژانس‌ها‌ی تاکسی تلفنی، رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها سفارش کالا را به صورت تلفنی می‌دهند تا آن را به آدرس خریدار ارسال کنند.

وی ادامه داد: کلاهبرداران قبل از ارسال کالا برای پرداختن وجه آن، شماره حساب یا کارت عابر بانک صاحب کالا یا راننده آژانس را مطالبه می‌کنند تا وجه را به حساب آن‌ها واریز کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند عنوان کرد: در مواردی حتی از فروشنده در‌خواست می‌کنند به یکی از عابر بانک‌های عضو سیستم شتاب مراجعه و شماره کارت یا حساب خود را از طریق انتخاب منوی غیر‌فارسی برای دریافت وجه کالا وارد کند که به محض این اقدام و به لحاظ نا آشنایی کامل کاربر، فرد کلاهبردار مبادرت به برداشت کل موجودی حساب وی می‌کند.

وی گفت: برخی دیگر از سوءاستفاده‌‌کنندگان با توجه به این موضوع و با وعده‌ دروغ مبنی بر این‌که صاحب حساب جایزه برده است اقدام به کلاهبرداری کرده و از شخص صاحب حساب خواسته‌اند که به منوی انگلیسی رفته و کارهای لازم را برای انتقال جایزه خود که به ‌صورت ارزی است، انجام دهد که این انتقال وجه صورت گیرد.

میرزابیگی خاطر نشان کرد: شهروندان باید اطلاعات و آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهند تا فریب برخی سوءاستفاده‌کنندگان را نخورند. 

وی‌ با اشاره به نحوه‌ کلاهبرداری سارقان از طریق دستگاه‌های خودپرداز گفت: افرادی با روابط عمومی بسیار بالا و با گفته‌های بسیار تحریک کننده و‌ شیوه‌های خاص خود، اصناف، شرکت‌ها، سازمان‌ها و حتی افراد عادی را فریب داده و به بهانه واریز پول به حساب آنان،‌ قربانیان را به پای دستگاه‌های خودپرداز می‌کشانند.

میرزابیگی افزود: در این رابطه چند‌ فقره پرونده توسط مالباختگان‌ در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند تشکیل و در مرحله تحقیقات است.

وی اظهار داشت: بسیاری از مردم به‌ دلیل عدم‌آشنایی با زبان انگلیسی یا از روی ناآگاهی اقدام به این کار کرده و ناخواسته پول را از حساب خود به‌ حساب فرد کلاهبردار منتقل می‌کنند‌ بنابراین باید در این‌گونه موارد به مردم اطلاع‌رسانی شود که پرداخت ارزی با این دستگاه‌ها صورت نمی‌گیرد و فریب این افراد را نخورند.

انتهای پیام/80022/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول