اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیکشهر:

راهپیمایی روز قدس اهرم فشاری علیه رژیم صهیونیستی است

امام جمعه نیکشهر گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس از جمله اهرم‌هاى فشارى است که مى‏توان از آن علیه مطامع رژیم اشغالگر قدس استفاده کرد.

راهپیمایی روز قدس اهرم فشاری علیه رژیم صهیونیستی است

احمد لطفیان سرگزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: از جمله اهرمهاى فشارى که مى‏توان از آن بر علیه مطامع رژیم اشغالگر قدس استفاده کرد، روز قدس است که همواره باعث از بین بردن مشروعیت این رژیم در دنیا می‌شود.

این مسئول افزود: تکرار هرساله آن ضمن ایجاد گرایش در جهان اسلام به اندیشه‏هاى ناب امام، باعث فراموش‏نشدن آرمان فلسطین در قلوب مؤمنین مى‏شود.

امام جمعه نیکشهر اضافه کرد: ابتکار ماندگار امام خمینى(ره) در انتخاب روز قدس، ضمن نشان‏دادن مخالفت همگانى ملت‌هاى مسلمان و دنیاى اسلام با موجودیت رژیم اشغالگر قدس، مایه تألیف قلوب و نوعى همگرایى در جهان اسلام شده که بدین‏صورت گام اول براى وحدت اسلامى که همان وحدت کلمه است برداشته شده و راه را براى رسیدن به امت واحده، فارغ از ملیت و نژاد و مذهب هموار مى‏کند.

وی با اشاره به اینکه خارج‏کردن مسأله فلسطین از بعد ملى و تبدیل آن به بعد جهانى و اسلامى بسیار اهمیت دارد گفت: دشمن صهیونیستى سعى داشت که این نبرد را به یک منازعه قومى و نژادى بین اعراب و اسرائیل تبدیل کند، اما با اعلام مواضع امام به‏عنوان یک مرجع بزرگ دینى در جهان اسلام، روحى تازه به بعد اسلامى فراموش ‏شده و نیمه‏جان مبارزه با اسرائیل دمیده شد و باعث شده مبارزان فلسطین به‏جاى انتخاب گزینه‏هاى چپگرایى، ملى‏گرایى و ناسیونالیستى و حتى گرایش به غرب و سازش، تنها به گزینه مقاومت اسلامى بیندیشند.

وی ادامه داد: شکل‏گیرى گروه‌هاى جهاد اسلامى به‏دست فتحى شقاقى و نیز جنبش مقاومت اسلامى (حماس) به‏دست شیخ احمد یاسین و رویگردانى مردم فلسطین از جنبش فتح به‏عنوان نماد سازش، مؤید این نظر است.

سرگزی عنوان کرد: در روز جهانی قدس مى‏توان سایه سنگین اندیشه‏هاى حضرت امام را بر جهان اسلام به‏وضوح لمس کرد چرا که علاوه بر تزکیه آنان در ماه مبارک رمضان، باعث ایجاد نوعى اراده جمعى بین مسلمانان براى احقاق حق و بالابردن روحیه همدلى و ایثار بین آنان شده و نیز به آنها این اعتماد به نفس را داده است که قدس پس‏ گرفتنى است و اگر همت و وحدت کلمه با هم توأمان گردنند، این کار شدنى است.

خطیب نماز جمعه زاهدان اضافه کرد: مسأله گسترش روحیه ضدصهیونیستى، از آن دسته مسائلى است که باید بیشتر از گذشته به‏عنوان دستاورد انقلاب اسلامى مورد توجه قرار گیرد و در مورد آن تحقیق علمى صورت پذیرد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: به نظر مى‏رسد جا دارد تا محافل علمى و دانشگاهى در این زمینه اشتیاق و فعالیت بیشترى به خرج دهند تا بتوان گامى مؤثر در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامى برداشت.

انتهای پیام/75004/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول