اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نارضایتی بخش خصوصی از حذف راهکارهای حمایت از تولید ملی

حذف یا تغییر بخشی از پیشنهادهای ارایه شده از سوی بخش خصوصی در قالب طرح حمایت از تولید ملی که هم اکنون کلیات آن در مجلس به تصویب نمایندگان رسیده، موجب نگرانی و نارضایتی مدیران واحدهای تولیدی شد.

نارضایتی بخش خصوصی از حذف راهکارهای حمایت از تولید ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حذف یا تغییر بخشی از پیشنهادهای ارایه شده از سوی بخش خصوصی در قالب طرح حمایت از تولید ملی که هم اکنون کلیات آن در مجلس به تصویب نمایندگان رسیده، موجب نگرانی و نارضایتی مدیران واحدهای تولیدی شد.

نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و رئیس خانه صنعت و معدن مازندران در این مورد با فارس گفت: نادیده گرفتن پیشنهاد کاهش ضریب مالیاتی عملکرد بنگاه‌ها از 25 درصد به 15 درصد و کاهش نرخ بیمه سهم کارفرما از 23 درصد به هشت درصد کاهش نرخ سود بانکی به میزان مابه‌التفاوت نرخ سود بانکی و نرخ لایبور، انتظارات تشکل‌های بخش خصوصی را در صورت تصویب طرح در مجلس بدون این مفاد برآورده نخواهد کرد.

داریوش هندویی با بیان اینکه این موارد متناسب با وضعیت فعلی تولید در طرح گنجانده شده بود، اضافه کرد: طرحی که کامل و جامع نباشد یا حداقل به اساسی‌ترین و مهمترین مشکلات حوزه تولید نپردازد راهگشا نخواهد بود.

وی به نرخ تورم بالای 30 درصد، نرخ سود بانکی بالای 21 درصد، اعمال ضریب 25 درصد، مالیات بر عملکرد واحدهای تولیدی، میزان 23 درصد سهم بیمه کارفرما و عدم کارایی تبصره‌های 28 و 29 قانون بودجه سال‌های 90 و 91 در خصوص استمهال بدهی‌های معوق بانکی اشاره کرد.

این مسئول افزود: با وجود چنین شرایطی عملاً سود تولید به کمتر از 10 درصد نزول کرده و البته امیدی به افزایش این میزان سود در آینده‌ای نزدیک نیست.

هندویی تصریح کرد: شوک عظیم ارزی و چند برابر شدن آن و تحریم‌های سرسختانه و گسترده خارجی به تنهایی برای تشدید مشکلات و تعطیلی بنگاه‌ها کافی است.

نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بر توجه دقیق‌تر و کارشناسی‌تر به موانع و چالش‌های تولید تاکید کرد و نگرانی دولت از کاهش درآمد به واسطه کاهش مالیات‌ها را غیرواقعی دانست و خاطرنشان کرد: کاهش مالیات‌ها موجب رونق و افزایش میزان تولید خواهد شد که در نتیجه این اقدام منجر به فزونی مالیات‌ها می‌شود.

این فعال صنعتی و اقتصادی مازندران اضافه کرد: کم شدن مالیات‌ها باعث افزایش سطح اشتغال و در نتیجه افزایش سهم درآمدی دولت از طریق بیمه می‌شود گرچه برکات و ثمرات پنهان و آشکار هر یک از این دو مورد خیلی بیشتر از آنچه هست که ذکر شد.

هندویی از نمایندگان ملت تقاضا کرد نسبت به مفاد طرح پیشنهادی اولیه تشکل‌های بخش خصوصی عنایت داشته و آنها را در موقع تصویب جزئیات طرح لحاظ کنند تا امکان پشتیبانی بیشتر از حوزه تولید شود.

انتهای پیام/2296/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول