اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خبر داد

صدور 30 هزار کارت مبادلات مرزی برای مرزنشینان گلستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: نزدیک به 30 هزار کارت مبادلات مرزی برای مرزنشینان گلستانی صادر شده است.

صدور 30 هزار کارت مبادلات مرزی برای مرزنشینان گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یدالله وفایی شامگاه یکشنبه در جمع تجار و بازرگانان استان گلستان با اشاره به اجرای طرح صدور کارت مرزنشینی در گلستان اظهار داشت: در مرحله اول این طرح نزدیک به 30 هزار کارت مبادلات مرزنشینی برای مرزنشینان گلستانی صادر شده است.

مرزنشینان می‎توانند از دستگاه‎های کارت‌خوان استفاده کنند

وی ادامه داد: در تعاونی‎های گلستان دستگاه‎های کارت‌خوان فعال شده و مرزنشینان می‎توانند از خدمات این کارت استفاده کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ابراز داشت: از جمله مزایای این کارت‎ها در مرحله اول این است که در طول سال برای شهرستان‎ها غیر برخوردار به ازای هر نفر 200 دلار و شهرستان‎های غیر برخوردار 100 دلار اجازه مبادلات مرزی به آنها داده شده است.

وفایی اعلام کرد: افرادی که تا به حال موفق به ثبت‎نام نشده‎اند می‎توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و یا مراکز ICT در روستا‎ها و شهرها نسبت به ثبت‎نام خود اقدام کنند.

عضویت 196 هزار گلستانی در تعاونی‌های مرزنشین

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز در این جلسه گفت: 12 تعاونی مرزنشین با جمعیت بیش از 196 هزار نفر در استان گلستان فعالیت دارند.

درویش‎علی حسن‎زاده اضافه کرد: در راستای مبادلات مرزی، برای مرزنشینان ساکن تا فاصله 30 کیلومتری از مرز، کارت الکترونیکی مبادلات مرزی صادر می‌شود.

وی هدف از صدور کارت الکترونیکی برای مرزنشینان را، تجمیع اطلاعات، ساماندهی و تسهیل امور تجاری مرزنشینی و ارتقای سطح معیشت آنان اعلام کرد.

این مسئول اذعان داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با همکاری دیگر دستگاه‌های نظارتی، مانند اداره گمرک برای کنترل فعالیت مبادلات مرزنشینان اقدامات نظارتی را انجام می‌دهد.

حسن‎زاده در پایان عنوان کرد: با توجه به صدور کارت الکترونیکی مبادلات مرزنشینان، از ابتدای سال 1392 تمام دفترچه‎های قدیمی مرزنشینی فاقد اعتبار خواهد شد و هیچ سهمیه‎ای به آنان تعلق نخواهد گرفت.

انتهای پیام/83004/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول