اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

عزاداری شهادت مولای متقیان در اما‌مزاده عباس (ع) مازندران + تصاویر

عزاداری شهادت مولای متقیان در اما‌مزاده عباس(ع) مازندران برگزار شد.

عزاداری شهادت مولای متقیان در اما‌مزاده عباس (ع) مازندران + تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، عزاداری شهادت مولای متقیان با حضور پرشور مردم ولایی استان مازندران در امامزاده عباس (ع) ساری برگزار شد.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در جمع عزاداران حرم امامزاده عباس (ع) ساری گفت: وقتی اسم امامزاده عباس را می‌شنوم، شرمنده می‌شوم.

وی با اشاره به جایگاه و عظمت امامزاده عباس (ع) ساری افزود: حضرت آیت‌الله جوادی آملی بر عظمت و کرامات این امامزاده تاکید کرده‌اند.

علیزاده با بیان اینکه ما امامزاده عباس (ع) را نشناختیم، اذعان داشت: امامزاده عباس (ع) نه فقط در مازندران؛ بلکه در تمامی کشور و حتی در بین دلدادگان اهل بیت (ع) در خارج از کشور شناخته شده است و در بین مراجع تقلید نیز نام و نشان ویژه‌ای دارد.

پروژه توسعه حرم امامزاده عباس(ع) تا پایان سال جاری افتتاح شود

این مسئول، پیشانی معنوی استان مازندران را امامزاده عباس (ع) ساری دانست و تأکید کرد: امامزاده عباس(ع) افتخاری برای شهروندان علوی شهرستان ساری است و بزرگان این استان و این شهرستان در اجرای پروژه توسعه این امامزاده شاخص استان مازندران باید نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران به همکاری و همت همه مردم در اجرای پروژه توسعه حرم امامزاده عباس (ع) ساری تأکید کرد و متذکر شد: با همکاری همه مردم و مسئولان، اجرای پروژه این امامزاده را تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسانیم تا دیگر شرمنده عزاداران و دلدادگان اهل بیت (ع) در امامزاده عباس (ع) ساری نشویم.

علیزاده بیان کرد: اگر تحولات روحی و معنوی در ما ایجاد شد نشأت گرفته از دعای مخصوص ماه مبارک رمضان است.

وی تصریح کرد: در پایان ماه رمضان باید حالات روحی و معنوی انسان تغییر کند و خدای ناکرده کاری نکنیم که در پایان ماه رمضان دچار تغییری نشویم.

برای قرب الهی ملاک‌های قرآنی مدنظر باشد

این مسئول یکی از نکته‌هایی که انسان را به کمالات و به حسن حال می‌رسد را عمل کردن به نظر خدا و ولی خدا دانست و بیان کرد: باید تمام رفتار و حرکات ما در زندگی به معیار دستورات خداوند باشد و به غیر خدا توجه نکنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران تأکید کرد: باید در تمام گزینش‌ها و انتخاب‌های زندگی و برای رسیدن به قرب الهی ملاک‌های قرآنی، الهی و اسلامی را مد نظر قرار دهیم.

 این مسئول با اشاره به اینکه در انتخاب همسر باید معیار و ملاک اسلامی را مورد نظر قرار دهیم، تصریح کرد: همسری ماندگار است که معیارش الهی باشد و پس از چند ماه خانواده‌ها سر از دادگاه در نمی‌آورند.

علیزاده اظهار داشت: اگر در انتخاب دوست معیار و ملاک مادی را مدنظر قرار دهیم در درجه اول به خودمان زیان رساندیم.

 لباس‌های اسلامی در جامعه ترویج شود

وی با اشاره به اینکه در انتخاب لباس باید مد اسلامی را مورد توجه قرار دهیم، ابراز داشت: لباسی را باید بر تن کنیم که خداوند از ما راضی باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به سخنان رسول خدا (ص) گفت: هلاکت بعضی از زنان جامعه بشری در نوع حجاب و پوشیدن لباس است.

لباس‌های بدن نما حیثیت زن را به خطر انداخت

این مسئول با اشاره به اینکه زنان جامعه اسلامی باید زیورآلات و طلاهای خود را از دید مردم بپوشانند، تأکید کرد: نمایش زیورآلات توسط زنان در جامعه باعث طمع بعضی از افراد و قتل و کشتار می‌شود.

وی تصریح کرد: لباس‌های نازک و بدن نما حیثیت، شرف و دین زن را مورد خطر قرار می‌دهد.

علیزاده گفت: مرد خانواده باید از بدحجابی و پوشش‌های نامناسب همسرش در جامعه جلوگیری کند و اگر از این بدحجابی جلوگیری نکند در جرم و گناه همسرش شریک است.

وی با اشاره به اینکه زن‌ها و مردها نباید از لباس‌های بدن نما استفاده کنند، افزود: پوشیدن لباس‌های بدن‌نما و تحریک‌کننده عزت و شرف انسان را از بین می‌برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به نظرسنجی‌های دشمنان امام و ولایت که مقام معظم رهبری کشور ما را محبوب‌ترین رهبر در جهان دانستند، گفت: مقام معظم رهبری با در دست داشتن سلاح گرانقدر ایمان و تقوا تمام فتنه‌گران داخل و خارج از کشور را از بین می‌برد.

حجاب اسلامی حفظ شود

علیزاده، حجاب اسلامی را نیاز اصلی جامعه امروزی دانست و بیان کرد: انتظار امام زمان و زهرای مرضیه از تمامی بانوان جامعه اسلامی این است که حجاب خود را حفظ کنند.

وی ابراز کرد: بهترین راه برای راضی کردن خداوند از زنان و دختران جامعه اسلامی، حفظ حجاب است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران تاکید کرد: زنان و دختران نباید با حجاب‌های نامناسب که خواسته خدایان قلابی است مردان جامعه اسلامی را منحرف کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه آیا مدیران جامعه ما، زنان و مردان و بازاریان ما می‌توانند نامه روزانه اعمالشان را به امام زمان گزارش دهند، تصریح کرد: با وجود ناهنجاری‌های بعضی از افراد هیچگاه جامعه اسلامی به حسن حال نزدیک نمی‌شود.

علیزاده افزود: باید یقین پیدا کنیم که تمامی نامه اعمال ما در روز قیامت به تصویر کشیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بعضی از زیبارویان در جامعه به زیبایی خود می‌نازند و به واسطه این زیبایی دست به گناه می‌زنند، گفت: در قیامت این زیبارویان گناهکار به زشت‌ترین افراد تبدیل می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران به مواظبت از رفتارهای شیطانی اشاره کرد و ادامه داد: باید در دنیا کاری کنیم که شیطان از دست اعمال ما عصبانی شود و نباید بگذاریم از کارهای ما خوشحال شود.

انتهای پیام/2296/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول