اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری:

شب قدر جلوه رحمت الهی است

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: شب‌های قدر و ماه مبارک رمضان جلوه‌های رحمت الهی است.

شب قدر جلوه رحمت الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام احمد مروی شامگاه دوشنبه در مراسم شب احیای 21 ماه مبارک رمضان در مصلای این شهر اظهار کرد: 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان طبق روایات شب‌های قدر است.

وی بیدار بودن، توبه و مناجات به درگاه خداوند را از اعمال شب‌های قدر عنوان کرد و افزود: مومنان و بندگان با ایمان در سحرگاهان به استغفار و معذرت‌خواهی در پیشگاه خداوند و آمرزش گناهان می‌پردازند.

مروی با تاکید بر حالت خوف و رجاء در انسان با ایمان، بیان کرد: انسان با ایمان باید به مغفرت الهی امیدوار باشد و از عذاب خدا بترسد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری به ترس و امیدواری همراه همدیگر اشاره کرد و گفت: فرد به دلیل زیادی گناه و آلودگی نباید از مغفرت خداوند ناامید شود.

وی ناامید بودن از فضل خداوند طبق روایات را از گناهان کبیره دانست و تصریح کرد: انسان در هیچ حالتی نباید از بخشش خداوند ناامید شود.

مروی ناامیدی را بستری برای دام پهن کردن شیطان خواند و اذعان کرد: ناامیدی از رحمت و مغفرت خداوند موجب می‌شود انسان راه اصلاح خود را ببندد و در صدد جبران گذشته نباشد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه ناامیدی از رحمت خداوند انسان را در گناه کردن جریح‌تر می‌کند، خاطرنشان کرد: ناامیدی انسان از فضل و رحمت خداوند از گناهان بزرگ است.

به گفته وی، انسان اگر گناهی مرتکب شود نباید برای دیگران تعریف کند زیرا بیان گناه نزد غیر خدا گناه محسوب می‌شود.

مروی با اشاره به اینکه انسان باید از عذاب الهی خوف داشته باشد، یادآور شد: انسان اگر خود را جزو پاکان بداند و از عذاب خداوند نترسد جزو گناهان کبیره است.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری خواستار زندگی انسان بین ترس و امید شد و اظهار کرد: اقرار به گناه تنها باید در برابر خداوند باشد.

وی، توبه را مجرای امیدواری دانست و یادآور شد: انسان باید همواره به فضل و مغفرت الهی امیدوار باشد.

مروی با تاکید براینکه خداوند تمام گناهان انسان را می‌آمرزد، بیان کرد: توبه راه بازگشت به طرف خداوند است.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری شب‌های قدر و ماه مبارک رمضان را فرصت‌های طلایی خواند و تصریح کرد: شب‌های قدر و ماه مبارک رمضان از جلوه‌های رحمت الهی است.

وی شب‌های قدر را سفره رحمت الهی عنوان کرد و افزود: خداوند به مناسبت‌های مختلف سفره بخشش خود را پهن کرده تا انسان کمال پیدا کند.

مروی به شرایط توبه اشاره کرد و گفت: توبه عمل است و تنها در گفتن خلاصه نمی‌شود.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری اذعان کرد: توبه پشیمانی انسان از عمل انجام داده است و اینکه در انجام ندادن گناه عزم کرده باشد.

وی با بیان اینکه افراد بسیاری در طول تاریخ پرونده‌های سنگینی داشتند و با توبه از ذلت به عزت رسیدند، خاطرنشان کرد: انسان اگر ذره‌ای عمل نیک انجام دهد از نگاه خداوند غافل نمی‌ماند.

مروی به دیده شدن تمام اعمال انسان در آخرت اشاره کرد و یادآور شد: خداوند توبه گناهکاران را بیشتر از عبادت‌کنندگان دوست دارد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه اگر انسان به زبان استغفار کند اما در دل هیچ آثار پشیمانی نداشته باشد تنها خود را مسخره کرده است، اظهار کرد: خداوند به دل انسان‌ها توجه دارد.

وی بر درس گرفتن انسان از وقایع تاریخی تاکید کرد و گفت: انسان در شب قدر باید دل را نزد خداوند بفرستد و از لحظه‌ها کمال استفاده برای غبارروبی دل داشته باشد.

انتهای پیام/84001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول