اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کردستان:

سوءاستفاده از بیت‌المال بزرگترین منکر است / روند افزایش استفاده شخصی از خودروهای دولتی

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کردستان استفاده شخصی از بیت‌المال و خودروهای دولتی را مصداق منکر خواند و از افزایش این روند اظهار تاسف کرد.

سوءاستفاده از بیت‌المال بزرگترین منکر است / روند افزایش استفاده شخصی از خودروهای دولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام محسن حیدریان دوشنبه‌شب در جلسه شورای امر به معروف استان در سنندج، اظهار کرد: بی‌توجهی به مسئله حجاب و عفاف در برخی از اماکن عمومی و خیابان‌ها کاملا مشهود بوده و نیازمند ارائه راهکارهای مناسب برای مقابله با آن است.

وی با انتقاد از نحوه پوشش برخی جوانان در خیابان پاسداران سنندج افزود: وضعیت امروز این خیابان به گونه‌ای است که یک انسان باوقار به سختی می‌تواند از آن عبور کند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کردستان در ادامه با بیان اینکه مصادیق امر به معروف و نهی از منکر بسیار گسترده است و نباید آن را تنها در بحث بدحجابی خلاصه کرد، بیان داشت: امروزه بسیاری از منکرات همچون سوءاستفاده از بیت‌المال از سوی برخی از مسئولین صورت می‌گیرد که جای تامل و آسیب‌شناسی است.

حیدریان به استفاده‌های شخصی برخی از مسئولین از خودروهای دولتی در اماکن عمومی اشاره و بیان داشت: برخی از مدیران ما با وجود داشتن چندین خودرو، از امکانات اداری که بیت‌المال و حق مردم است سوءاستفاده می‌کند که این مخالف موازین و معروفات اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: بی‌توجهی به وضعیت خانواده‌های پیشمرگان کرد مسلمان که در راستای حفظ و حراست از این نظام و آب و خاک سختی‌های فراوانی متحمل شده‌اند نوعی منکر است که برخی از مدیران ما به آسانی از کنار آن عبور می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کردستان به افزایش روند خودکشی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه طی چند مدت اخیر شاهد درج اخباری در مورد خودکشی در این استان بر خروجی رسانه‌ها بودیم که این نشان از بی‌توجهی ما به کارهای علمی در زمینه احیا و ترویج بیش از پیش این فرائض دینی و الهی در جامعه است.

حیدریان بر بهره‌گیری از توان روحانیون و علمای دینی در راستای ترویج و نهادینه‌کردن ارزش‌های دینی و اسلامی به ویژه بحث امر به معروف و نهی از منکر شد و بیان داشت: روحانیون به عنوان قشر تاثیرگذار جامعه در این زمینه می‌توانند نقش‌آفرینی و تاثیرات مثبت زیادی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از احکام اجتماعی دین اسلام است، گفت: این دو فریضه الهی روش پیامبران و شیوه صالحان و فریضه بزرگ الهی است که سایر فرایض به وسیله آن به پا داشته می‌شود و کارها در مسیر صحیح قرار می‌گیرد.

وی در پایان برقراری امنیت اجتماعی در هر کشوری را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان و مردم دانست و افزود: برای تحقق این امر حیاتی، اسلام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را مهم‌ترین واجب اجتماعی قرار داده است.

انتهای پیام/79002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول