اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین دبیر ستاد احیای کردستان:

برخی از مسئولان اجرایی کردستان اعتقادی به امر به معروف ندارند

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان از عدم حضور برخی از مسئولان اجرایی استان در جلسات این ستاد انتقاد کرد و گفت: این افراد اعتقادی به فریضتین امر به معروف و نهی از منکر ندارند.

برخی از مسئولان اجرایی کردستان اعتقادی به امر به معروف ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محمود الله‌مرادی دوشنبه‌شب در جلسه شورای امر به معروف استان کردستان که با حضور اعضا در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، اظهار کرد: در طول سه ماه اول امسال ستاد احیای استان با همکاری معاونت‌ها و همکاری مسئولین تلاش‌ها و اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی ابلاغ برنامه‌های سال 92 به تمام ستادها، تشکیل ستاد احیا در بخش‌ها و دهستان‌های مختلف و تعیین مدیریت دانشگاه‌های استان را از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد امر به معروف استان طی چهار ماهه نخست امسال عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر در بیش از 80 درصد از بخش‌ها و شوراها در 50 درصد از روستاهای سطح استان تشکیل شده است.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان خاطرنشان کرد: تعیین مدیران شایسته برای دانشگاه‌ها با توجه به اینکه قشر قابل توجهی از جامعه را دانشجویان تشکیل می‌دهند از دیگر اقداماتی بود که از سوی ستاد احیای استان انجام شد.

الله‌مرادی از بازبینی و تشکیل شوراهای امر به معروف در استان خبر داد و گفت: بازبینی شوراها در صنوف مختلف و تشکیل بانک اطلاعاتی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و بازرسی از ستادهای شهرستانی از اقدامات صورت گرفته ستاد احیای استان در این مدت از سال‌جاری بوده است.

وی به بازرسی از ستادهای شهرستانی اشاره و با عنوان اینکه این بازرسی‌ها منجر به رفع مشکلات و دغدغه‌های موجود شد، بیان داشت: شهرستان‌های بانه و قروه نیز به عنوان شهرستان‌های فعال استان در زمینه امر به معروف و نهی از منکر معرفی شدند.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان از برگزاری کارگاه‌های آموزشی خاص برای مربیان امر به معروف و نهی از منکر استان خبر داد و گفت: مربیان ستاد امر به معروف و نهی از منکر ماحصل دوره آموزشی را در زمینه احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌های خود بکار می‌گیرند.

فعال کردن تیم‌های تذکر لسانی

الله‌مرادی در ادامه از فعال شدن تیم‌های تذکر لسانی در سطح استان خبر داد و افزود: بیش از 20 هزار مورد تذکر لسانی در مدت زمان یاد شده صورت گرفته و تعداد قابل توجهی بروشور با موضوعات تذکر لسانی، نامگذاری سال جدید، انتخابات، ماه رمضان و دیگر مناسبت‌ها در بین مردم توزیع شده است.

وی از فضاسازی در اماکن عمومی و پارک‌ها به منظور اسلامی نگاه‌داشتن فضای شهرها و لزوم تبلیغات مناسب در رابطه با احیای فریضتین به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های این ستاد در سال‌ جاری نام برد و بیان داشت: به منظور اشاعه فرایض دینی در اماکن عمومی، تابلوی الکترونیکی اطلاع‌رسانی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نصب خواهد شد.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان به برنامه‌ریزی برای نصب تابلوهایی با مضامین امر به معروف و نهی از منکر در ورودی و خروجی شهرها اشاره کرد و بیان داشت: بیش از 50 درصد از کار تاکنون انجام شده و تلاش برای تحقق 100 درصدی این مهم ادامه دارد.

به گفته الله‌مرادی ارسال 30 هزار پیامک با موضوع امر به معروف و نهی از منکر و برگزاری چهار مورد ویدئو کنفرانس، نظارت بر نمایشگاه‌ها و دادن تذکرات لازم در زمینه عدم رعایت ارزش‌ها از دیگر اقدامات ستاد امر معروف استان بوده است.

وی ضمن تقدیر از مشارکت برخی نهادها و ارگان‌ها در برنامه‌های ستاد و همچنین حمایت‌های فرهنگی آنان اظهار کرد: حضور ستاد امر به معروف در جلسات استان نیازی ضروری است که امیدواریم شاهد تحقق این مهم باشیم.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان از عدم حضور برخی از مسئولان اجرایی استان در جلسات ستاد احیای استان انتقاد کرد و گفت: این افراد اعتقادی به فریضتین امر به معروف و نهی از منکر ندارند چرا که با وجود اینکه در ستاد هم مسئولیت دارند اما با دعوت‌نامه هم در این جلسات شرکت نمی‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نباید امر به معروف و نهی از منکر و توجه به احیای این فریضتین الهی را تنها در قالب تشکیل شوراها در ادارات خلاصه کرد.

انتهای پیام/79002/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول