اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل بیت(ع):

عدالت علوی خوشایند شیاطین نیست

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: عدالت علوی برای شیاطین و پیروان آنها خوشایند نیست بنابراین حضرت در دوران امامت خود از سوی چهره‌های مختلف مورد ظلم و تعدی قرار گرفت.

عدالت علوی خوشایند شیاطین نیست

حجت‌الاسلام حسین نقده‌دوزان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امیر مومنان(ع) اظهار کرد: برای شناسایی عدالت باید تعبیر درستی از عدالت داشته باشیم زیرا در تعریف عدالت است که هر چیزی سر جای خود باشد.

وی خاطرنشان کرد: امیر مومنان (ع) در جایگاه خود با قدرت و صلابت برخورد می‌کرد و هیچ تبعیضی بین افراد مختلف نمی‌گذاشت و حتی حاضر نبود یک شیء ناچیز از کسی به ناحق بگیرد.

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل بیت(ع) عنوان داشت: آنچه در کارنامه امام علی(ع) از ابتدا تا انتهای زندگی وی وجود دارد این است که نظام محکمی بر اعمال و رفتار حضرت وجود دارد و وی هرگز قدمی خارج از خواست خدا برنداشته است.

وی با بیان اینکه خداوند عادل است گفت: امام علی (ع) امر به عدالت کرد و در زمینه فرامین الهی، عرصه سیاسی و برخوردهای شخصی کوتاهی نکرده است.

نقده‌دوزان عنوان داشت: عدالت علوی برای شیاطین و پیروان آنها خوشایند نیست بنابراین حضرت در دوران امامت خود از سوی چهره‌های مختلف مورد ظلم و تعدی قرار گرفت و کسانی که باید زیر بیرق ولایت علوی می‌آمدند در برابر حضرت سرکشی کردند.

وی خاطرنشان کرد: اگر شخصیتی مانند امیر مومنان(ع) در شرایط و موقعیت مناسب قرار داشت و در طول امامتش افراد کارشکنی و مخالفت نمی‌کردند، وضعیت و امورش در آن دوران به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: عدالت علوی به جایی رسید که شخص امیر مومنان(ع) را نتوانستند تحمل کنند و در نهایت این امر منجر به شهادت وی شد.

وی عنوان داشت: زمانی که امامت را از امیر مومنان (ع) گرفتند به دلیل رعایت مصالح و اصل اسلام و دین سکوت کرد.

انتهای پیام/78003‌/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول