اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌معاون ‌اداره کل تبلیغات اسلامی فارس اعلام کرد

تجمع بزرگ روزه‌داران شیرازی در سالروز شهادت امام علی (ع)

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس گفت: در روز 21 ماه رمضان مراسم باشکوهی با حضور مسئولان، هیئت‌های مذهبی و اقشار مختلف شیراز برگزار می‌شود.

تجمع بزرگ روزه‌داران شیرازی در سالروز شهادت امام علی (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام شکرالله دانش بعد از ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی مراسم سوگواری و عزاداری سالروز شهادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: شب‌های قدر، نقطه اوج ماه رمضان هستند و در این شب‌های مقدس اقشار مختلف جامعه ارادت و ایمان خود را نشان داده و آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را برای برنامه‌ریزی مناسب در زمینه برگزاری مراسم شب‌های قدر به کار بگیریم تا از این فرصت مناسب نهایت بهره‌برداری را انجام دهیم.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به همزمانی سالروز شهادت حضرت علی (ع) و شب‌های قدر در ماه رمضان افزود: امیرالمومنین علی (ع) نه تنها امام اول شیعیان، بلکه متعلق به تمام بشریت بوده و اندیشه، شجاعت، جوانمردی و حلم آن حضرت برای جهانیان درسی بزرگ است.

وی خاطرنشان کرد: مراسم سوگواری شهادت آن حضرت باید با شکوه فراوان برگزار و طی آن شخصیت عظیم آن بزرگوار به مردم بیش از پیش معرفی شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: قوام اسلام به واسطه حضرت علی (ع) بوده و سرنوشت این دین الهی به وجود آن حضرت گره خورده است.

وی بیان کرد: حضور اقشار مختلف مردم در این مراسم می‌تواند در جهان تاثیر به سزایی داشته باشد، بنابراین برای ابراز ارادت به آن حضرت باید تمام توان خود را به کار گیریم، زیرا ابراز علاقه به امیرالمومنین، ابراز علاقه به دین است.

وی ادامه داد: مردم این استان به دلیل سبقه مذهبی قوی و عمیقی که دارند، همواره به صورت خودجوش خود برگزار کننده مراسم مذهبی به ویژه گرامیداشت ائمه اطهار (ع) بوده‌اند و امسال نیز باید تلاش کنیم این فعالیت‌های خودجوش به صورت سازماندهی شده و در شأن حضرت علی (ع) اجرا شوند.

به گزارش فارس، تجمع بزرگ عزاداران علوی در سوگ امیرالمومنین (ع) در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) راس ساعت شش بعد از ظهر روز شهادت با قرائت مناجات حضرت علی (ع) آغاز و پس از آن مداحان به عزاداری و نوحه‌سرایی و عزاداران با سینه‌زنی فضای سومین حرم اهل بیت (ع) را عطرآگین خواهند کرد.

انتهای پیام/‌2448/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول