اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله استادی مطرح کرد

مدعیان ‌آزادی ‌آیا حاضرند به ‌مظلومان کمک کنند / وصیت ‌‌امام علی (ع) در خصوص مظلومان

امام جمعه قم ‌با اشاره به مدعیانی که همواره سخن از آزادی و برابری به میان می‌آورند گفت: آیا این افراد حاضرند به تمام مظلومان کمک کنند؟ حضرت علی (ع) و سایر ائمه اطهار (ع) همواره وصیت می‌کردند که حامی مظلومان و دشمن ظالمان باشید.

مدعیان ‌آزادی ‌آیا حاضرند به ‌مظلومان کمک کنند / وصیت ‌‌امام علی (ع) در خصوص مظلومان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله رضا استادی امروز در جمع نمازگزاران مسجد اعظم قم با اشاره به راه‌های گوناگون شناخت امام علی (ع) و فضائل بی‌شمار آن حضرت اظهار کرد: به وسیله آیات قرآن می‌توان پی به شخصیت واقعی امام نخست شیعیان برد.

وی افزود: آیه تطهیر یکی از آیاتی است که در راه شناخت امام علی (ع) می‌توان از آن بهره برد؛ روایات فراوانی هم برای شناخت آن حضرت وجود دارند که یکی از مهم‌ترین آنها حدیثی از پیامبر اکرم (ص) است که فرمودند حق همواره با علی است.

امام جمعه قم با بیان اینکه با بررسی زندگی امام علی (ع) هم می‌توان شخصیت حضرت را به خوبی شناخت گفت: سیره عملی آن حضرت در طول دوران حکومت و زندگی سیاسی را نیز باید به خوبی بشناسیم تا بتوانیم پی به حقیقت شخصیت علی (ع) ببریم.

وی ادامه داد: کتاب گرانسنگ نهج‌البلاغه و برخی دیگر از کتاب‌های معتبر روایی شامل سخنان ارزشمند علی(ع) است و اگر آنها را با دقت مطالعه کنیم درک عمیقی از شخصیت آن بزرگوار خواهیم داشت.

آیت‌الله استادی با اشاره به کنار گذاشتن حضرت علی (ع) از خلافت به مدت 25 سال گفت: چنانچه همه اشتباهات خلفا را هم کنار بگذاریم باز هم آنها انسان‌هایی معمولی محسوب می‌شوند و نمی‌توان تصور کرد که یک انسان عادی خلیفه باشد و علی (ع) پشت سر آنها نماز بخواند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اضافه کرد: سخنورانی که ادعای خطابه و وعظ دارند اگر در شرایط غیرعادی قرار بگیرند قدرت کلامشان را از دست می‌دهند اما امام علی (ع) حتی در زمانی که شهادتشان نزدیک بود هم فرزندانشان را جمع کردند و به آنها فرمودند «شما را سفارش به تقوا می‌کنم و دنبال دنیا نروید گرچه دنیا به دنبال شما بیاید و اگر چیزی از دنیا از دست رفت تاسف نخورید همیشه حق را بگویید و با اخلاص برای پاداش الهی کار انجام دهید».

وی با اشاره به مدعیانی که همواره سخن از آزادی و برابری به میان می‌آورند عنوان داشت: آیا این افراد حاضرند به تمام مظلومان کمک کنند؟ حضرت علی (ع) و سایر ائمه اطهار  (ع) همواره وصیت می‌کردند که حامی مظلومان و دشمن ظالمان باشید.

آیت‌الله استادی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌ها و مجالس مذهبی سیما اشاره و ابراز کرد: هرچند این کار بسیار خوب است اما مشاهده می‌کنیم که بیشتر افراد پای منبرها را اشخاصی با سن بالای 40 سال تشکیل می‌‌دهند و جای جوانان در اینگونه مراسم‌ها خالی است اما لازم است همان طور که جوانان در مناسبت‌های خاص به مجالس مذهبی می‌روند در همه ایام سال این مهم را مد نظر داشته باشند.

انتهای پیام/78004/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول