اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن صنفی کانون‌های آگهی تبلیغاتی استان قم عنوان کرد

معافیت 85 درصد فعالیت کانون‌های تبلیغاتی از پرداخت مالیات

رئیس انجمن صنفی کانون‌های آگهی تبلیغاتی استان قم گفت: بیش از 85 درصد زمینه‌های فعالیت کانون‌های آگهی تبلیغاتی استان قم پس از پیگیری‌های مداوم، از پرداخت مالیات معاف شدند.

معافیت 85 درصد فعالیت کانون‌های تبلیغاتی از پرداخت مالیات

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، مجتبی قانونی اظهار داشت: پس از پیگیری‌های انجمن صنفی کانون‌های آگهی تبلیغاتی استان و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و برگزاری جلسات متعدد با حضور مدیرکل و کارشناسان اداره کل امور مالیاتی استان قم، با ارسال نامه‌ای از سوی معاونت درآمدهای مالیاتی این اداره کل به دفتر این انجمن، فعالیت‌های طراحی جلد کتاب، طراحی مطبوعات، طراحی و انتشار آگهی، طراحی و اجرای جلوه‌های ویژه، طراحی صحنه فیلم، طراحی هنرهای تجسمی، گرافیک هنرهای تجسمی، انیمیشن سازی و نمایشگاه‌های فرهنگی هنری از قبیل کتاب، مطبوعات و هنرهای تجسمی که به موجب مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شوند، مشمول معافیت مالیاتی شدند.

وی با تاکید بر اهمیت این مصوبه جدید ابراز داشت: با این الحاقیه جدید حدود 85 درصد زمینه‌های فعالیت کانون‌های تبلیغاتی استان قم مستلزم معافیت موارد ذکر شده می‌شوند.

قانونی تعلق معافیت مالیاتی به این تعداد از مشاغل را بی‌سابقه دانست و افزود: این برای نخستین بار است که به صورت کاملا شفاف، جزئیات محاسبه مالیاتی زمینه‌های فعالیت کانون‌های آگهی تبلیغاتی به صورت کامل بررسی و مشخص شده و نیازی به بررسی‌های مشاوره‌ای ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ضریب محاسبه مالیاتی کانون‌های آگهی تبلیغاتی بالاتر از تمامی مشاغل است، عنوان کرد: به همین منظور یکی از درخواست‌های ما از اداره کل امور مالیاتی تعدیل ضرایب مالیاتی کانون‌ها بود که مقرر شد این انجمن اسناد و مدارک و مستندات کافی را ارائه کرده و تقاضای تعدیل ضریب کند.

رئیس انجمن صنفی کانون‌های آگهی تبلیغاتی استان قم شرط استفاده از معافیت‌های مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم در هر سال مالی را تسلیم به موقع اظهارنامه دانست و افزود: چنانچه صاحبان مشاغل ذکر شده در سنوات قبل اظهارنامه ارائه نکرده‌اند، مشمول پرداخت مالیات و جرایم مقرر هستند و باید مطابق مقررات نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

انتهای پیام/2258/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول