اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه سنگبری‌های شهرک محمودآباد اصفهان مطرح کرد

قانون مالیات بر ارزش افزوده علیه تولید سنگ

رئیس اتحادیه سنگبری‌های شهرک محمودآباد اصفهان گفت: هدف از قانون مالیات برارزش افزوده حمایت بوده است، اما این قانون در واقع علیه تولید سنگ استان اصفهان بوده است.

قانون مالیات بر ارزش افزوده علیه تولید سنگ

به گزارش خبرگزاری فارس از خمینی شهر، اکبر دفاعی عصر امروز در جمع تولیدکنندگان سنگ استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده در بخش تولید سنگ یک قانون کارشناسی نشده است، اظهار کرد: قانونگذار با هدف دریافت ارزش افزوده از مشتری و با حمایت از تولید تصویب کرده است که مالیات مستقیم از تولید برداشته شود تا با اجرای این قانون به تولیدکننده کمک شود.

وی با اعلام اینکه ما برای حل مشکل نیاز به همکاری مسئولان دولت و مجلس داریم، ادامه داد: تولیدکنندگان بارها اعلام و اثبات کرده‌اند که مالیات بر ارزش افزوده به بخش سنگ تعلق نمی‌گیرد، اما مسئولان به ما توجه لازم را نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه سنگبری‌های شهرک محمودآباد اصفهان با تأکید بر اینکه تولیدکنندگان سنگ در طول انقلاب با مسئولان نظام و دولت‌های مختلف همکاری و تعامل داشته‌اند، متذکر شد: بخش تولید سنگ در استان در تولید اشتغال‌زایی کارگری به صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش بسزایی دارد.

وی تصریح کرد: ما بارها اعلام کردیم؛ تولیدکنندگانی که مالیات بر ارزش افزوده را از مشتریان خود دریافت کرده‌اند، موظف به پرداخت به دولت هستند، اما به علت عدم اجرای این قانون در سال‌های گذشته بخش عمده‌ای از تولیدکنندگان این قانون را اجرا نکرده‌اند.

دفاعی با اشاره به اینکه بخش اندکی از تولیدکنندگان سنگ قادر به اجرای این قانون هستند، یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی تولیدکنندگان سنگ با مشکلات متعدد اقتصادی روبرو هستند، اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده بزرگ‌ترین مانع توسعه و تولید ماست و از مسئولان دولت و مجلس انتظار اصلاح این قانون را داریم.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان سنگ به صورت مستقیم با مصرف‌کنندگان سنگ در ارتباط نیستند، اضافه کرد: از سال‌های گذشته تاکنون تولیدکنندگان سنگ، مبالغ مالیات بر ارزش افزوده از مشتریان خود دریافت نکرده‌اند و بر همین اساس قادر به پرداخت این مبلغ به دولت نیستند.

رئیس اتحادیه سنگبری‌های شهرک محمودآباد اصفهان در انتقادی به عملکرد نیروی انتظامی، گفت: نیروی انتظامی بدون مجوز قضایی سبب ایجاد مزاحمت و اذیت و آزار تولیدکنندگان سنگ شده است و اقدامات اخیر نیروی انتظامی شاهین‌شهر سبب انتقاد و اعتراض تولیدکنندگان سنگ در شهرک محمودآباد و بختیاردشت شده است.

وی در پایان خطاب به مسئولان نیروی انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: طبق قانون نیروی انتظامی برای ورود به واحد تولید سنگ نیاز به مجوز مراجع قضایی دارد؛ در مواردی که هم منجر به درگیری شده نیروی انتظامی بدون مجوز وارد کارگاه‌های تولید سنگ شده است.

انتهای پیام/63001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول