اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی چرام خبر داد

برخورد با داروخانه‌هایی که بدون نسخه دارو می‌فروشند

فرمانده انتظامی چرام گفت: با داروخانه‌هایی که بدون نسخه اقدام به فروش داروهایی مثل ترامادول کرده برخورد شود.

برخورد با داروخانه‌هایی که بدون نسخه دارو می‌فروشند

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام داریوش جابرانصاری صبح امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام با بیان اینکه در بحث تهاجم فرهنگی و ماهواره‌ها شاید به مواد مخدر اشاره نشده است، اظهار کرد: در حال حاضر در باندهای مواد مخدر متاسفانه از جوانان ما به شیوه‌ای استفاده میکنند که دارای قدرت بالایی بوده، تجربیات کمتری دارند و از آنان سوء استفاده می‌کنند.

فرمانده انتظامی چرام با بیان اینکه نیروی انتظامی در راس مواد مخدر از نظر نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات بیشترین خسارات را متحمل شده است، گفت: سرقت‌هایی تحت عنوان سرقت‌های خرد داریم که شامل وسایل درون خودرو و سیم‌های برق شده که با بررسی‌های که در رابطه با سرقت‌ها صورت گرفته، این سرقت‌ها توسط افراد معتاد انجام می‌شود.

وی افزود: مواد مخدر و اعتیاد به مواد مخدر دارای اثرات سوء شخصیتی برای افراد است از جمله سرقت درون منزل، بی‌اعتنایی، بی‌احترامی به افراد خانواده از جمله این اثرات سوء است.

این مسئول با اشاره به مواد مخدر خطرناکی که وارد بازار شده است، یادآور شد: جا دارد روی مواد مخدری که تولید آسان‌تری داشته و به راحتی وارد بازار می‌شود بحث شده و همچنین داروهایی که در داروخانه وجود دارد مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات مهم اتخاذ گرفته شود.

جابرانصاری نبود کسب و کار و شغل مناسب را از جمله عوامل گرایش به اعتیاد برشمرد و تصریح کرد: سرخوردگی اجتماعی جوانان، شب نشینی جوانان، عدم نظارت کافی خانواده و عدم اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص اثرات مخرب مواد افیونی از جمله عوامل اعتیاد است.

وی به برخورد قاطع نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در این خصوص اشاره داشت و یادآور شد: با داروخانه‌هایی که بدون نسخه اقدام به فروش داروهایی مثل ترامادول کرده برخورد شود.

جابرانصاری با بیان اینکه در ماده قانونی در خصوص جرائم مواد افیونی مثل کراک و شیشه قانون خاصی تاکنون نداشته‌ایم، متذکر شد: تا آنجایی که توان داشته باشیم و امکانات و توان ما اجازه دهد در این امر مهم تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/82002/س30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول