اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در علوم پزشکی همدان خبر داد

شرکت 170 نفر در طرح ضیافت اندیشه علوم پزشکی همدان

مسئول دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 150 نفر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی و 20 نفر از اساتید دانشگاه فرهنگیان در طرح ضیافت اندیشه شرکت کردند.

شرکت 170 نفر در طرح ضیافت اندیشه علوم پزشکی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطهری در مراسم اختتامیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: ضیافت اندیشه فرصتی برای ایجاد همدلی و افزایش فضای همراهی بین همکاران است.

وی ادامه داد: این طرح فضای تعامل و همدلی بین اساتید حوزه و دانشگاه را در قالب دانش‌افزایی و توانمندسازی اساتید فراهم کرده است.

مسئول دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در روزهای نخست برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های طرح ضیافت انتقاداتی به نوع برنامه انجام شد تصریح کرد: سال گذشته برنامه‌های فرهنگی خانواده‌ها پررنگ‌تر بود و افراد رضایت بیشتری داشتند.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات مالی در سال جاری صلاح نبود که بار مالی دانشگاه را بیشتر کنیم و همین موضوع بر روی برنامه‌های ارائه شده در دوره‌های طرح ضیافت موثر بود.

مطهری با اشاره به اینکه برنامه‌های آموزشی در سه موضوع به متقاضیان ارائه شد ابراز داشت: معرفت‌شناسی اسلامی، اندیشه سیاسی و مبانی انقلاب اسلامی و اصول تعلیم و تربیت اسلامی سه موضوع آموزشی این دوره از طرح ضیافت بود.

وی با بیان اینکه تعداد 150 نفر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی و 20 نفر از اساتید دانشگاه فرهنگیان در این دوره‌ها شرکت کردند بیان داشت: 70 درصد شرکت‌کنندگان در دوره‌ها استادیار، 25 درصد دانشیار و پنج درصد هم مربی بودند.

مسئول دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در خصوص مسائل فرهنگی خانواده‌ها دچار مشکل بودیم اذعان کرد: در سال جاری برای نخستین بار در کشور در کنار طرح ضیافت اندیشه اساتید، طرح ضیافت اندیشه کارکنان را نیز برگزار کردیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم نیز به ضیافت اندیشه اشاره کرد و یادآور شد: ضیافت اندیشه را باید در سه دلیل عمده که منجر به انجام چنین برنامه‌ای می‌شود پیگیری کرد.

حجت‌الاسلام مسعود آذربایجانی بیان داشت: ضیافت اندیشه فرصت مناسبی برای مذاکره و گفت‌وگوی بین اساتید که پرسش‌هایی در خصوص مسائل مختلف دینی، معنوی و اخلاقی دارند را مهیا می‌کند.

وی ابراز داشت: با توجه به مشغله روزمره و عدم ایجاد فراغت برای پرداختن به مسائل، ضیافت اندیشه فرصت فراغت را برای اساتید فراهم می‌کند.

 قائم مقام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم در ادامه به دلیل دوم ارزش ضیافت اندیشه اشاره کرد و گفت: ضیافت اندیشه زمینه خوبی برای تعامل و وحدت میان حوزه و دانشگاه است. وی تصریح کرد: برای از بین بردن تفکرات کلیشه‌ای در خصوص تعامل بین حوزه و دانشگاه، ضیافت اندیشه تعامل هم سطح اساتید حوزه و دانشگاه را در یک فضای صمیمی و راحت فراهم می‌کند.

آذربایجانی با بیان اینکه آشنایی عمیق‌تر و تخصصی‌تر با مفاهیم قرآنی و احادیث از دیگر ویژگی‌های ضیافت اندیشه است عنوان داشت: برای اینکه ضیافت اندیشه پربارتر شود لازم است که اساتید در تعیین موضوعات دوره‌های آموزشی دخالت کنند.

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول