اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با احداث سد جدید

میلیاردها تومان هزینه سد رئیسعلی دلواری تلف می‌شود

منتخب مردم آبپخش در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر گفت: با احداث سد جدید در بالادست سد رئیسعلی، میلیاردها تومان هزینه احداث سد رئیسعلی دلواری تلف می‌شود.

میلیاردها تومان هزینه سد رئیسعلی دلواری تلف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، حسین عباسی صبح امروز در نشست بررسی مشکلات کشاورزان آبپخش گفت: شهرستان دشتستان یکی از مستعدترین نقاط کشور در عرصه کشاورزی است و نقشی تعیین کننده در صنعت کشاورزی کشور دارد.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های کشاورزی این شهرستان از مسائل مهمی است که به‌منظور توسعه مطلوب‌تر کشاورزی باید مورد توجه مسئولان باشد و با پیگیری‌های مستمر اعتبارات لازم در این زمینه را جذب و پروژه‌های مورد نیاز در بحث کشاورزی را اجرا کنند.

منتخب مردم آبپخش در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: اخبار حاکی از احداث سدی جدید در بالا دست سد رئیسعلی دلواری، تنش و حساسیت خاصی در بین کشاورزان مناطق ذی‌نفع دشتستان ایجاد کرده است و یقیناً تحقق این مسئله ضرر و زیان فراوانی به کشاورزان منطقه وارد می‌کند.

وی اظهار داشت: طبق قانون توزیع عادلانه آب، حق برداشت آب با افرادی است که از زمان قبل حق‌آبه دار بوده‌اند و ذی‌نفع منابع آبی بوده‌اند و با توجه به این مسئله احداث سد جدید در مناطق بالا دست سد رئیسعلی دلواری منطقی نیست.

عباسی با تاکید بر این‌که احداث سد جدید در مناطق بالا دست یعنی اتلاف میلیاردها هزینه عنوان کرد: احداث سد رئیسعلی دلواری با تمرکز اعتبارات کشاورزی صورت گرفته است و احداث سد جدید در مناطق بالادست سبب می‌شود که کشاورزان منطقه هیچ بهره‌برداری از صرف اعتبارات هنگفت اجرای این طرح نداشته باشند.

عباسی ادامه داد: احداث سد در بالادست سد‌های دشتستان اجحاف در حق کشاورزان منطقه است و مسئولین و نمایندگان مردم نباید در برابر این مسئله سکوت کنند چراکه سکوت در برابر این امر به معنای پذیرش اجحاف در حق مردم است.

وی متذکر شد: باید این موضوع را از طریق کانال‌های ملی و درون استانی پیگیری کنیم و با جدیت همه جانبه مسئولان مانع از وقوع این اجحاف بزرگ در حق کشاورزان شویم.

منتخب مردم آبپخش در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی گفت: مبحث کشاورزی از موضوعاتی است که شورای چهارم با جدیت به آن توجه خواهد داشت و به مردم قول می‌دهیم از تمام ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف کشاورزی منطقه استفاده کنیم.

عباسی یادآور شد: فعال کردن کمیسیون کشاورزی شورای اسلامی و برگزاری نشست‌های راهبردی با متخصصان کشاورزی از اولویت‌هایی است که در شورای چهارم شاهد تحقق آن خواهیم بود.

وی اظهار داشت: با فعال کردن کمیسیون کشاورزی و احصای مشکلات کشاورزان منطقه می‌توانیم آن‌را به اهرمی توانمند برای پیگیری مشکلات کشاورزان منطقه تبدیل کنیم.

انتهای پیام/2452/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول