اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتا مازندران تشریح کرد

دریافت پیامکی که 700 میلیون ریال آب خورد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی مازندران از شناسایی و انهدام اعضای باند سرقت اینترنتی که با ارسال پیامک‌های تبلیغاتی اقدام به سرقت می‌کردند،خبر داد.

دریافت پیامکی که 700 میلیون ریال آب خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احمدرضا رستمی از شناسایی و انهدام اعضای باند سرقت اینترنتی که با ارسال پیامک‌های تبلیغاتی اقدام به سرقت می‌کردند خبر داد.

وی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی مراجعه شهروندی از شهرستان بابلسر و طرح شکایتی مبنی بر سرقت اینترنتی از حساب بانکی وی به ارزش 700 میلیون ریال موضوع در دستور کار ماموران و کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام تحقیقات از مال‌باخته در بررسی‌های اولیه دریافتند سارق یا سارقان با ارسال پیامکی برای مالباخته، مبنی بر برنده شدن او در طرح هزاران لبخند همراه با اغفال و سوءاستفاده از غفلت شاکی، اطلاعات حساب بانکی و رمز دوم کارت عابر بانک وی را دریافت و از این طریق به صورت اینترنتی از حسابش سرقت کردند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های گسترده ماموران پلیس برای شناسایی و دستگیری متهمان به سرقت اینترنتی عنوان کرد: پس از چند روز کار اطلاعاتی و تخصصی ماموران این پلیس موفق شدند رد یکی از متهمان به سرقت اینترنتی را در تهران بزنند.

رستمی اظهار داشت: ماموران با انجام تحقیقات فنی و پلیسی محل اختفای این متهم به نام "الف- ش" را واقع در تهران شناسایی کردند و با هماهنگی مرجع قضایی متهم را در عملیات موفق پلیسی دستگیر کردند.

وی افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی با همکاری پنج همدست دیگرش اعتراف کرد که در این ارتباط ماموران با شناسایی دیگر متهمان در چند مرحله عملیات همه اعضای این باند را دستگیر کردند.

رستمی یادآور شد: بنا به اظهارات متهمان این افراد وجه سرقتی را پس از انتقال به حساب‌های مختلف با پول‌شویی صرف خرید سکه، طلا، گوشی موبایل و تبلت در طلافروشی‌ها، صرافی‌ها و موبایل فروشی‌های تهران می‌کردند.

وی در پایان به خانواده‌ها و شهروندان هشدار داد: به پیامک‌ها و تماس‌های مشکوک تلفنی پاسخ ندهند.

انتهای پیام/ 2296/ج/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول