اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ارسال پیامک‌های خارج از عرف برای خبرنگاران در قم

وقتی برخی ادارات دولتی و مراکز خصوصی رسانه‌ها را به بازی می‌گیرند

برخی ادارات با ارسال پیامک‌های خارج از عرف برای خبرنگاران رسانه‌های گروهی در قم گویی آنها را به بازی گرفته‌اند.

وقتی برخی ادارات دولتی و مراکز خصوصی رسانه‌ها را به بازی می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رویه دعوت از خبرنگاران در همه جا از گذشته تاکنون این‌طور بوده که دعوت رسمی از نمایندگان خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها در قالب دورنگار، تلفن یا ایمیل به دفاتر آنها ارسال می‌شود و رسانه‌ها هم یکی از خبرنگاران خود را برای این منظور در نظر می‌گیرند هرچند ارتباط گسترده میان برخی خبرنگاران با بعضی ادارات موجب شده است آن مراکز پیام‌های خود را به تلفن همراه آنها ارسال می‌کنند و از خبرنگاران مورد نظر خود می‌خواهند در جلساتشان شرکت کنند هرچند باز هم تصمیم نهایی بر عهده دفاتر است که کدام یک از خبرنگاران را به آن برنامه بفرستند.

شیوه‌ای که اخیراً برخی ادارات دولتی و مراکز خصوصی در پیش گرفته‌اند و با بزرگ‌نمایی جلسات خود سعی در جلوه دادن برنامه‌های خود فراتر از آنچه هست می‌کنند به هیچ وجه شایسته جامعه خبری قم نیست؛ اینکه برخی ادارات سعی کنند با ارسال پیامک‌های خارج از عرف و اخیراً هم گزارش لحظه به لحظه جلسات مطبوعاتی خود آنچنان که یک رویداد مهم سیاسی را روایت می‌کنند، موضوعی است که در قم باب شده و نتیجه‌ای جز پایین آمدن شأن همان مراکز نخواهد داشت.

در این میان بعضی نهادها و ادارات هم گویا قرار است سفره‌ای پهن کنند و مراسمی بگیرند که با ارسال پیامک‌های توهین‌آمیزی مانند آنچه دیروز برای خبرنگاران قمی ارسال شده سعی در مهم جلوه دادن آن می‌کنند.

دیروز برخی از خبرنگاران قمی پیامکی با این مضمون دریافت کردند:

«با سلام/ نشست خبری مدیرکل ... (ویژه ماه مبارک رمضان) 10 صبح فردا چهارشنبه 12/4/92

سالن جلسات اداره کل ...

حضور: ارسال 1

عدم حضور: ارسال 2»

همان طور که در پایان این پیامک آمده خبرنگاران باید حضور یا عدم حضور خود را به وسیله ارسال اعداد یک یا دو به این نهاد اعلام کنند؛ این حرف بیشتر ما را به یاد تبلیغات اپراتورهای تلفن همراه می‌اندازد که از مشترکان خود می‌خواهند با ارسال کدهایی، طرح‌ها یا خدمات ویژه‌ای را خریداری کنند!

آیا واقعا در شأن اصحاب رسانه است که هر خبرنگار با ارسال یک عدد به این مرکز شرکت خود را در نشست مطبوعاتی اعلام کند؟ البته ابتدای همین یادداشت عنوان شد که اعزام خبرنگار به نشست‌های مطبوعاتی یا همایش‌ها و تمام جلساتی که نیاز به پوشش خبری داشته باشند بر عهده دبیران خبر دفاتر رسانه‌هاست.

این اداره کل کمیته به این هم بسنده نکرده و ساعتی پیش پیامک زیر را هم برای خبرنگاران ارسال کرده است:

«اطلاعیه فوری/ موضوع نشست خبری مدیرکل ... علاوه بر برنامه‌های ماه مبارک رمضان، خلاصه عملکرد سه ماهه اول سال 92 و برنامه‌های اوقات فراغت تابستان است.

تا یک ساعت دیگر در سالن جلسات اداره کل ... برگزار می‌شود»

شایسته است روابط عمومی‌های ادارات مختلف علاوه بر اینکه شأن و اعتبار اداره متبوع خود را حفظ می‌کنند برای خبرنگاران و اصحاب رسانه هم احترامی ویژه قائل باشند و با ارسال چنین پیام‌هایی از منزلت خود و آنها نکاهند.

==============

یادداشت: صدرالدین فلاح

==============

انتهای پیام/78004/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول