اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل عنوان کرد

حضور کاروان سلامت در روستاهای زلزله‌زده اهر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان اردبیل با همکاری نهادهای حمایتی در یکی از روستاهای محروم و زلزله‌زده شهر اهر حضور خواهد یافت.

حضور کاروان سلامت در روستاهای زلزله‌زده اهر

بهرام غیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در سالگرد وقوع زلزله چند شهر آذربایجان شرقی قرار است کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان اردبیل با تیم‌های مجهز و داوطلبان راغب به امدادرسانی و همچنین نیکوکاری در یکی از روستاهای زلزله‌زده اهر ورود پیدا کرده و به هموطنان ارائه خدمات خواهند کرد.

وی با یادآوری اینکه راه‌اندازی این کاروان سلامت با همکاری نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد زمینه و بستر رفع نیازمندی خانواده‌های نیازمند و محروم را فراهم کرده است، عنوان کرد: ما در قالب این طرح روستاهای محروم و فاقد امکانات اولیه بهداشتی – درمانی را شناسایی کردیم تا در تمام شهرهای استان تا پایان ماه مبارک رمضان تیم‌های سلامت و کاروان نیکوکاری ما به آن مناطق اعزام شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با یادآوری اینکه در این کاروان سعی می‌شود در حوزه بهداشتی – درمانی و رفع نیازمندی برخی از خانواده‌ها اقدامات موثر و کارساز صورت گیرد، افزود: ما در سطح استان با همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران روستاهای محروم و فاقد امکانات اولیه بهداشتی – درمانی را شناسایی کردیم تا تیم‌های چهارگانه ما در قالب کاروان سلامت به این مناطق عزیمت کرده و دست این خانواده‌ها را در حوزه‌های مختلف به ویژه رفع نیازمندی‌های بهداشتی، درمانی و همچنین تامین برخی از اقلام و مواد غذایی مورد نیاز بگیرند.

غیبی یادآور شد: در این طرح داوطلبان ما بدون چشمداشت خاص و تنها با نیت خالص خدمت‌رسانی بی‌منت اعم از پزشک، پرستار و ماما حضور پیدا کردند تا در قالب تیم درمان اضطراری بتوانند خدماتی را به هموطنان ارائه کنند.

توزیع رایگان اقلام بهداشتی و کیف درمانی اضطراری در بین روستاییان

این مسئول در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با یادآوری اینکه تیم‌های توانا، نیکوکاری و درمانی در قالب این طرح ارائه خدمات می‌کنند، تصریح کرد: یکی از طرح‌های جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد امدادرسان و دستگیر فقرا و نیازمندان به همت و درایت افراد توانگر جامعه طرح همای رحمت است که در این طرح بسته‌های غذایی اعم از جیره خشک و غذای گرم با رعایت حرمت خانواده‌ها بین آنها توزیع می‌شود تا در این ماه مبارک رفع نیازمندی صورت گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت:‌ این طرح در مرکز استان و در روستای خلیل‌آباد با اعزام تیم‌های امدادی و درمانی و توزیع بسته‌های غذایی و همچنین رسیدگی به حال نزار برخی از بیماران انجام شد، به طوری که برای این بیماران داروهای رایگان نیز تجویز و ارائه شد.

غیبی از توزیع رایگان اقلام بهداشتی خبر داد و خاطرنشان کرد: خمیر‌دندان، مسواک، صابون، حوله و کیف‌های درمانی اضطراری رایگان در بین این خانواده‌ها توزیع شده و همچنان این فرایند ادامه دارد.

وی در پایان سخنان خود هدف اصلی از اجرای این طرح را بسط و گسترش فرهنگ مددرسانی، تامین سلامت افراد جامعه و تقویت روحیه ایثارگری توصیف کرد و بیان داشت: این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان در تمام شهرهای استان که به صورت نمادین یک روستای محروم را شناسایی کرده‌اند، انجام خواهد شد.

انتهای پیام/62005/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول