اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهریورماه صورت می‌گیرد

اجرای 2 کنسرت در همدان/چهر‌ه‌های ماندگار همدان تجلیل می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: به منظور الگوسازی در بین جوانان و نوجوانان، چهره‌های ماندگار همدان تجلیل می‌شوند.

اجرای 2 کنسرت در همدان/چهر‌ه‌های ماندگار همدان تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا ایزدی ظهر امروز در کارگروه گردشگری همدان با بیان اینکه پس از عید فطر با پیک قابل توجه مسافران تابستانی مواجه هستیم، افزود: امسال در شهریور ماه برخلاف سال‌های قبل نمایشگاه صنایع‌ دستی را در ایام پیک مسافر نخواهیم داشت. نمایشگاه صنایع‌ دستی در ایام غیر پیک مانند پائیز و زمستان برنامه‌ریزی شده است زیرا نمایشگاه در این فصل توجیهی ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه سه برنامه شاخص در شهریور ماه طراحی شده، اظهار کرد: این برنامه‌ها با همکاری بخش خصوصی و هزینه‌هایی که از طریق بلیط فروشی در نظر گرفته شده است، اجرا می‌شود.

*روز همدان در جوار آرامگاه بوعلی سینا برگزار می‌شود

وی با اشاره به ویژه‌برنامه عید فطر در محل آرامگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: برنامه دیگری نیز به عنوان روز همدان در روز نخست شهریور ماه طراحی شده است.

ایزدی از همایش تجلیل چهره‌های ماندگار استان خبر داد و افزود: میراث فرهنگی بر آن است چهره‌های شاخص استان را به عنوان میراث معنوی شناسایی کند که از دانشگاه نیز برای این امر دعوت شده است.

وی با بیان اینکه این همایش با هدف الگوسازی چهره‌های ماندگار است، اظهار کرد: ما با ارائه الگوهای مناسب در استان می‌توانیم زمینه ترغیب جوانان به اهداف بلند چهره‌های ماندگار را مهیا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان ادامه داد: همزمان با ایام ولادت حضرت معصومه (س) که آغاز هفته کرامت است، هر روز در یک امامزاده برنامه‌های مختلفی با هدف توسعه میراث معنوی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه سوغات و صنایع‌ دستی نیز در داخل آرامگاه بوعلی سینا طراحی شده، افزود: در صورت موافقت شهرداری برنامه‌ای نیز در داخل آرامگاه باباطاهر و تله‌کابین برگزار خواهد شد.

* همایش پیاده‌روی به مناسبت روز همدان برگزار می‌شود

ایزدی از اجرای شبانه برنامه‌های فرهنگی در حاشیه برگزاری نمایشگاه خبر داد و افزود: همایش پیاده‌روی نیز به مناسبت روز همدان در روز نخست شهریور ماه تدارک دیده شده است.

وی از اجرای دو کنسرت در شهریور ماه خبر داد و بیان داشت: با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، از دو خواننده مشهور برای اجرای کنسرت در همدان دعوت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با اشاره به ثبت جهانی ورزش زورخانه‌ای نیز یادآور شد: سوم شهریور ماه روز ورزش زورخانه‌ای است که به همین مناسبت نیز برنامه‌ای تدارک دیده شده است.

وی در ادامه با اشاره به روز جهانی مساجد نیز خاطرنشان کرد: در این روز نیز برنامه‌ای برای بازدید و غبارروبی مساجد تاریخی همدان در نظر گرفته شده است. در 10 شهریور ماه نیز ویژه برنامه‌ای همراه با تعزیه به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) برگزار می‌شود.

ایزدی در پایان سخنانش از برگزاری جشنواره غذا در همدان خبر داد و افزود: نمایشگاه باغ پرندگان نیز با مشارکت تله‌کابین گنجنامه برپا می‌شود.

انتهای پیام/89003/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول