اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا کرمان خبر داد

کشف 49 هزار قلم لوازم آرایشی قاچاق در کرمان

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان گفت: در سه ماهه گذشته 49 هزار قلم لوازم آرایشی قاچاق و غیر استاندارد در استان کشف شد.

کشف 49 هزار قلم لوازم آرایشی قاچاق در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مسعود الهی ظهر امروز در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان با بیان اینکه 80 تا 90 درصد لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیر استاندارد هستند، اظهار داشت: عمده مواد کاربردی در این مواد آرایشی قاچاق سرب و اغلب آنها تاریخ گذشته است.

وی یکی از معضلات کشور را کاهش سن مصرف اقلام آرایشی عنوان کرد و گفت: میانگین سن مصرف کنندگان لوازم آرایشی در کشور 13 سال اعلام شده است.

الهی با اشاره به افزایش کشفیات لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در استان گفت: در سه ماهه گذشته 49 هزار قلم لوازم آرایشی قاچاق و غیر استاندارد در استان کشف شد.

جواد کمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با اشاره مصرف سالانه حدود 4 میلیارد دلار لوازم آرایشی در کشور خواستار جلوگیری از ورود لوازم آرایشی و بهداشتی غیر استاندارد و قاچاق به کشور و استان شد.

وی بر اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی جامعه نسبت به عوارض استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی غیر استاندارد و قاچاق از سوی رسانه‌ها تأکید کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با اشاره به اینکه این دانشگاه در زمینه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در دو بخش آموزش و نظارت فعالیت دارد، اظهار داشت: در بخش آموزش این دانشگاه با انجام مصاحبه‌ها از طریق صدا و سیما و سایر رسانه‌ها و انجام پیام‌های بهداشتی در سیمای مرکز کرمان در آگاه سازی اقشار مختلف گام‌هایی را برداشته است.

پیام خرائلی با بیان اینکه در بخش نظارت این معاونت بر داروخانه‌ها و توزیع اقلام آرایشی و بهداشتی مجاز و استاندارد نظارت کامل را دارد با اشاره به راه‌اندازی سامانه 1490 گفت: به طور متوسط روزانه بیش از 60 تماس از سوی مردم راجع به اقلام دارویی و آرایشی به این سامانه صورت می‌گیرد.

تفاهم‌نامه همکاری بین بخشی در زمینه ارتقای تغذیه و امنیت غذایی استان در سومین کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان و با حضور استاندار کرمان منعقد شد.

این تفاهم‌نامه بین سازمان صنعت معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی، دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، اداره کل استاندارد، صدا و سیما، شوراهای شهر و روستا و اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی امضا شد.

بر این اساس طرفین تفاهم‌نامه باید تا پایان سال 94 بتوانند با نهادینه‌سازی همکاری‌های بین بخشی و مشارکت مردم در حوزه تغذیه و امنیت غذایی، ضمن بهبود دسترسی فیزیکی و اقتصادی عادلانه به غذا، نشانگرهای محیطی و رفتاری به ویژه فرهنگ و مواد تغذیه‌ای را در حد پیش‌بینی سند ملی بهبود دهند. 

در این نشست در ارتباط با نحوه سرویس‌دهی دستگاه ام‌آر‌آی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، نحوه بهسازی محیط مناطق روستایی و موزه تاریخ طب استان تصمیماتی گرفته شد.

انتهای پیام/2446/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول