اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات استان کردستان خبر داد

تشکیل 551 پرونده قاچاق به ارزش 162 میلیارد ریال

مدیرکل گمرکات استان کردستان از تشکیل 551 پرونده قاچاق کالا به ارزش 162 میلیارد ریال خبر داد.

تشکیل 551 پرونده قاچاق به ارزش 162 میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد شهبازی ظهر امروز در جلسه شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان در سنندج با اشاره به ارسال 470 پرونده قاچاق از سوی سایر سازمان‌های کاشف کالای قاچاق به گمرک استان، اظهار کرد: مبلغ این پرونده‌ها 64 میلیارد ریال بوده است.

وی در خصوص کشفیات گمرک استان در زمینه کالاهای قاچاق از تعداد 81 پرونده به ارزش 98 میلیارد ریال خبر داد و گفت: خوشبختانه تمامی این پرونده‌ها به نتیجه رسیده است.

در ادامه این جلسه یکی دیگر از اعضای شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: طبق بخشنامه‌های صادره، باید در برخورد با قاچاق اولویت بر شناسایی و مقابله با قاچاقچیان بزرگ باشد.

حسن بابایی خاطرنشان کرد: این افراد به خوبی با قانون آشنا بوده و برای پوشش اعمال خود از خلأهای قانونی به بهترین شکل استفاده می‌کنند و نیز از وکلای زبده در این زمینه بهره می‌برند.

وی با بیان اینکه طبق این بخشنامه قاچاقچیان بزرگ درصدد تطمیع مأموران با پرداخت رشوه هستند تصریح کرد: پولشویی نیز در دستور کار اقدامات این مهر‌ه‌های بزرگ قرار دارد.

بابایی افزود: این قاچاقچیان در صورت مواجه شدن با مأموران و قاضیان وظیفه شناس از فشار و تهدید به آنها برای پیشبرد امور ننگین خود استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: طبق این دستورالعمل ستاد مرکزی باید برای مبارزه با قاچاق به جای برخورد با افراد و جریان‌های کوچک به دنبال پرداختن به ریشه‌ها و ام‌الفساد قاچاق باشد.

این عضو شورا در ادامه پیشنهاداتی برای بهبود و تسریع در امور مبارزه با قاچاق ارائه کرد و گفت: باید راهبردهای کلان برای کمیته‌ها تعریف شود.

بابایی افزود: کارگروه‌ها باید برای رسیدن به اهداف خود برنامه داشته و مطابق با آن فعالیت کنند که در این راستا کمیسیون‌ها 3 محور صیانت از احکام، پیشگیری از اطاله دادرسی و قطعیت یافتن احکام صادره را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه در خصوص صیانت از احکام اقدامات خوبی انجام شده است تأکید کرد: این گام‌ها باید عملیاتی و بیشتر شود و به این منظور تشکیل کارگروه صیانت از احکام مهم در دستور کار قرار گیرد تا پرونده‌های مهم که به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود مورد رصد قرار گیرد.

انتهای پیام/79012/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول