اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد جنوب کرمان عنوان کرد

وجود اسناد سابقه 200 ساله تعزیه در جنوب کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: اسناد سابقه تعزیه در جنوب کرمان در حدود 200 سال وجود دارد.

وجود اسناد سابقه 200 ساله تعزیه در جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری  فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی پیش از ظهر امروز در حاشیه آیین راه‌اندازی انجمن تعزیه جنوب کرمان و در جمع پیشکسوتان تعزیه اظهار داشت: باید کار کارشناسی برای ساماندهی گروهای تعزیه جنوب کرمان انجام شود.

وی ادامه داد: با انجام کار علمی می‌توان از نگاه قدیمی بیرون آمد و به سمت واقعیاتی که رخ داده بر اساس تحقیقات علمی رفت تا بتوان تأثیر گروه‌های تعزیه را در منطقه بیشتر و آن را از مظلومیت خارج کرد.

حسینی با اشاره به در دست بودن اسناد سابقه تعزیه در جنوب کرمان در حدود 200 سال عنوان کرد: تعزیه هنر اسلامی است که باید گروه‌های موجود ساماندهی شوند، چرا که هنر از هر چیز دیگری در جامعه تأثیر بیشتری دارد و در جان و جسم انسان تأثیرگذار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ابراز داشت: در سال‌های اخیر افرادی تعزیه را به سمت و سوهای غیرواقعیت جهت می‌دهند که باید با کارهایی که انجام می‌دهیم همه جوانب را در نظر گرفته و فرهنگ‌سازی صحیح داشته باشیم.

حسینی ابراز کرد: بیان مواردی از عاشورا که اصلاً در آن ایام واقع نشده است از جمله خرافات مطرح شده در تعزیه است که زدودن این خرافات از اهداف انجمن تعزیه جنوب کرمان است.

وی، آموزش و برنامه‌ریزی در این زمینه توسط افراد اهل فن را ضروری خواند و اظهار داشت: اعضای گروه‌های تعزیه با دین مردم در ارتباط است و باید سعی کنند، برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه داشته و با تهیه آرشیو و بانک اطلاعات در کنار تشکیل گروه‌ها، آموزش و اصلاح لازم را انجام دهند.

حسینی در پایان با بیان اینکه شناخت ابعاد زندگی ائمه نیازمند تحقیق به صورت علمی است، عنوان کرد: باید جشنواره‌ها، مسابقات، سمینارها و همایش‌های یک روزه در این زمینه تشکیل شود.

انتهای پیام/80002/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول