اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دماوند:

انجمن‏های فرهنگی هنری دماوند ساما‏ندهی می‏شوند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند گفت: انجمن‏های فرهنگی هنری این شهرستان که با این اداره مرتبط هستند، ساماندهی می‏شوند.

انجمن‏های فرهنگی هنری دماوند ساما‏ندهی می‏شوند

مهدی بهرامی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران افزود: سعی می‌کنیم که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند تنها حمایت و نظارت داشته باشد و همه امور فرهنگی اعم از تدوین، برنامه‏ریزی، اجرا و حتی ارزیابی با خود انجمن‏ها باشد.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص اقداماتی صورت گرفته است، اضافه کرد: نخستین قدم این طرح با واگذاری مراسم شعرخوانی به انجمن شعر و ادبیات شهرستان برداشته شده است.

بهرامی ادامه داد: در اقدامی دیگر برای حضور گروه‏های نمایشی شهرستان دماوند در اردیبهشت تئاتر استان تهران برنامه‏ریزی کردیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند افزود: در آن زمان، چند گروه نمایش در شهرستان دماوند وجود داشتند که فعالیت چندانی نمی‏کردند و ارتباطشان با مجموعه ما قطع شده بود؛ اما با برگزاری جلسه‏ای با حضور این افراد به مشکلاتشان رسیدگی کردیم و فضاهای موجود در شهرستان را در اختیارشان قرار دادیم و با حمایت‏های انجام شده امور به خودشان واگذار شد.

وی تصریح کرد: نتیجه این امر و تلاش خود گروه‏های نمایش این شد که موفق شدیم در سطح استان تهران، مقام دوم را کسب کنیم؛ آن هم بعد از ورامین که گروه‏های نمایشی‏شان در طول سال فعال بود.

بهرامی با بیان اینکه قبل از این در سطح شهرستان دماوند گالری هنری وجود نداشت، توضیح داد: با توجه به اینکه داشتن یک گالری خوب و درجه یک در شهرستان دماوند، بودجه و هزینه‏های هنگفتی را می‏طلبید، با امکانات موجود در مجتمع کوثر دماوند فضای مناسبی برای گالری اختصاص داده شد.

وی با اعلام اینکه تاکنون چند نمایشگاه هنری از آثار هنرمندان و هنرجویان در این نمایشگاه برگزار شده است، گفت: هنرمندان شهرستان دماوند همیشه این دغدغه را داشتند که جایی برای نمایش آثار خود ندارند اما اکنون این مشکل حل شده است.

انتهای پیام/2568/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول