اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین شب از لیالی قدر

فضاهای معنوی بوشهر شاهد سیل عاشقان اهل بیت(ع) در مراسم احیا

همزمان با نخستین شب از لیالی قدر مراسم احیا با حضور خیل عاشقان اهل بیت (ع) در مساجد، حسینیه‌ها و امامزاده‌های بوشهر برگزار شد.

فضاهای معنوی بوشهر شاهد سیل عاشقان اهل بیت(ع) در مراسم احیا

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر،در نخستین شب از شب‌های قدر، شب نزول رحمت الهی، مساجد، حسینیه‌ها و امامزاده‌ها شاهد حضور سیل عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)برای بخشش گناهان و تمسک جستن به ریسمان الهی بود.

شب‌ قدر، شبى است که مقدّرات یک سال انسان‌ها براساس لیاقت‌ها و شایستگى‌هاى آنها تعیین می‌شود و عاشقان خدا و اهل بیت (ع) با قرائت قرآن و دعاهای جوشن کبیر و ابوحمزه ثمالی به معصومین (ع) توسل جستند و بخشش گناهان خود و همه بندگان را از خداوند متعال مسئلت کردند.

مردم متدین و خداجوی بوشهر در شب قدر شبى که عظمت و فضیلت آن پربرکت است و عمل در آن از عمل در هزار ماه برتر است، با قرآن بر سرگذاشتن و زمزمه دعاهای ویژه در نخستین شب قدر، به معصومین (ع) توسل جستند و برآورده شدن نیازهای خود را طلب کردند.

در سحرگاه نوزدهم رمضان شبی از شب‌های قدر، شبی که امور مسلمین رقم می‌خورد و ملائکه به اذن پروردگار به زمین نازل می‌شوند، شب زنده‌داران با اشک و ناله به درگاه ایزد منان، بار دیگر واقعه غم بار شکسته شدن ارکان هدایت با چشمانی پر از اشک سری به خانه امام علی(ع)، مسجد کوفه، خانه یتیمان و نیازمندان زدند و شب را با یاد مظلومیت امام بزرگوار علی بن ابیطالب (ع) زنده نگه داشتند.

شب زنده‌داران در این مراسم پرفضیلت با امید به بخشش الهی در بهترین شب سال مانند کبوتران حرم سبکبال از درگاه الهی خالصانه توبه کردند و خواهان برآورده شدن خواسته‌های خود شدند.

در پایان باید اذعان داشت که مردم ولایتمدار بوشهر با حضور عاشقانه در بزرگترین همایش معرفت الهی، این پیام را به گوش جهانیان رساندند که هیچگاه علی زمانه را تنها نخواهند گذاشت.

انتهای پیام/66006/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول