اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط حفاظت محیط زیست فارس صورت گرفت

برگزاری کارگاه آموزش آشنایی با اصول پرندگان شاخص فارس

60 راهنمای تورهای گردشگری فارس، با شرکت در کارگاه آموزشی با اصول پرنده‌نگری و پرندگان شاخص این استان آشنا شدند.

برگزاری کارگاه آموزش آشنایی با اصول پرندگان شاخص فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، کارگاه آموزشی با حضور بیش از 60 نفر از راهنمایان تورهای گردشگری این استان و کارشناسان محیط زیست برگزار شد.

در این کارگاه شرکت‌کنندگان با اصول پرنده‌نگری، زیستگاه‌های پرندگان فارس و همچنین پرندگان شاخص این استان آشنا شدند.

در مراسم افتتاحیه این کارگاه آموزشی مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس اکوتوریسم را سفری مسئولانه به مناطق طبیعی خواند که موجبات حفظ محیط زیست و بهبود زندگی مردم محلی را فراهم می‌آورد.

حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی با پر اهمیت خواندن آموزش به راهنمایان تورهای گردشگری به عنوان کسانی که در ارتباط مستقیم با گردشگران هستند گفت: در نهایت این افراد با اطلاعات کاربردی که از این دوره‌ها کسب می‌کنند به حافظان طبیعت تبدیل می‌شوند و این چیزی جز فرهنگ‌سازی در جامعه نیست و آنچه که در این‌گونه دوره‌ها باید به آن توجه شود آموزش‌های کاربردی و عملی است.

وی با اشاره به اینکه به ‌منظور حفظ محیط‌ زیست و آفریده‌های طبیعی در صنعت گردشگری باید نقش راهنمایان گردشگری به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد ابراز داشت: استان فارس به عنوان مهد فرهنگ و هنر و قدمت مراکز تاریخی و فرهنگی دارای ظرفیت‌های بسیار عظیمی نیز در زمینه گردشگری طبیعی است که امیدواریم رویکرد جدیدی که در مجموعه گردشگری این استان در زمینه توسعه گردشگری ایجاد شده تداوم یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس همچنین تصریح کرد: در این مسیر محدودیت‌هایی نیز وجود دارد که با کمک رهبران مذهبی و فرهنگی این استان این موانع را برطرف و با الگوی اسلامی ایرانی گردشگری مدیریت شده را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: فارس جاذبه‌های کم‌نظیری برای توسعه اکوتوریسم و طبیعت‌گردی دارد و با توجه به وجود این پتانسیل‌ها در مناطق طبیعی این استان می‌توان آن را به یک مرکز جذب اکوتوریست و ایجاد درآمد برای رشد و توسعه مطرح کنیم.

این مسئول ادامه داد: ایجاد قطب طبیعت‌گردی در این مناطق علاوه بر جذب طبیعت‌گردان و توسعه صنعت جهانگردی در فارس می‌تواند تاثیر بسزایی در توسعه اقتصادی این استان بگذارد و زمینه مناسب برای ایجاد اشتغال جوانان فراهم آورد.

انتهای پیام/‌2448/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول