اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون کارفرمایی صنایع و حرف گیلان:

سنجش بهره‌وری در اداره‌های دولتی وجود ندارد

رئیس کانون کارفرمایی صنایع و حرف گیلان گفت: سنجش بهره‌وری در اداره‌های دولتی وجود ندارد.

سنجش بهره‌وری در اداره‌های دولتی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرسول سماکچی شامگاه شنبه در جلسه هیئت مدیره کارفرمایی و روسای انجمن‌های صنفی گیلان با اشاره به گلایه کارگران در تغییر ساعت کار اداره‌های دولتی بدون توجه به فعالیت کارخانه‌ها اظهار داشت: تفاوت ساعت کار، شهروند درجه یک و دو را در جامعه ایجاد می‌کند.

وی به فعالیت روزانه هشت ساعت کارگران در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: کارمندان در ایام مذکور روزانه بین پنج تا شش ساعت کار می‌کنند.

سماکچی تفاوت ساعت کار اداره‌ها و کارخانه‌ها در ایام ماه مبارک رمضان را تبعیض ناروا خواند و بیان داشت: دولت برای کارمندان خود تبعیض قایل می‌شود.

رئیس کانون کارفرمایی صنایع و حرف گیلان تصریح کرد: اگر قرار است کاهش ساعت کاری داشته باشیم باید این امر در قانون کار پیش‌بینی شود و به میزان کاهش ساعت کار اداره‌های دولتی در ماه مبارک رمضان برای کارگران نیز در نظر گرفته شود.

این مسئول کاهش دو ساعت کار روزانه را سبب کاهش 25 درصدی بهره‌وری در تولید عنوان کرد و گفت: کاهش ساعت کار در کاهش بهره‌وری تاثیرگذار است.

* معیاری برای سنجش بهره‌وری در اداره‌های دولتی وجود ندارد

سماکچی با بیان اینکه معیاری برای سنجش بهره‌وری در اداره های دولتی وجود ندارد، عنوان کرد: کاهش ساعت کار، کاهش بهره‌وری در اداره‌ها را نشان نمی‌دهد.

رئیس کانون کارفرمایی صنایع و حرف گیلان با قدردانی از مسئولان استان در همراهی با سازمان‌های مردم‌نهاد، خاطرنشان کرد: نهادهای مدنی نیاز جامعه است و موجب پیشرفت در امور می‌شود.

وی با تاکید براینکه کارفرمایان و تولیدکنندگان برای تحقق حماسه اقتصادی تلاش می‌کنند، اضافه کرد: بعضی از کارفرمایان در ماه مبارک رمضان نه‌تنها ساعت کار را کم نکردند بلکه برای افزایش بهره‌وری دو ساعت اضافه کار تشویقی به کارگران دادند.

* تبعیض پرداخت مالیات بر حقوق کارمندان دولت با تامین اجتماعی

سماکچی به تبعیض در پرداخت مالیات بر حقوق بین کارمندان دولت و افراد زیر پوشش تامین اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: مالیات بر حقوق دوگانه در کشور محاسبه می‌شود.

رئیس کانون کارفرمایی صنایع و حرف گیلان با بیان اینکه مالیات بر حقوق کارمندان دولت پس از سقف تخفیف‌ها به صورت 10 درصد حساب می‌شود، عنوان کرد: مالیات بر حقوق افراد زیر پوشش تامین اجتماعی طبق ماده 131 قانون مالیات‌ها به صورت پلکانی از 10 تا 35 درصد محاسبه می‌شود.

وی خواستار پیگیری مسئولان در یکنواخت شدن پرداخت مالیات‌ها در قانون شد و خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس امر مذکور را در بازنگری قانون مالیات‌ها مد نظر داشته باشند.

* حضور نمایندگان کارفرمایان در هیئت‌های حل اختلاف ضرورت است

سماکچی با اشاره به اینکه نمایندگان کارفرمایان در هیئت‌های حل اختلاف تامین اجتماعی حضور ندارند، متذکر شد: وجود قانون قدیمی مربوط به قبل از انقلاب در سازمان تامین اجتماعی دلیل حضور نداشتن نمایندگان کارفرمایان در هیئت‌های حل اختلاف این سازمان است.

این مسئول حضور نمایندگان کارفرمایان در هیئت‌های اختلاف تامین اجتماعی را ضرورت دانست و اذعان داشت: طبق قانون نماینده اتاق بازرگانی در هیئت مذکور حضور دارد اما نمایندگان کارفرمایان در هیئت‌های حل اختلاف اداره کار و هیئت‌های تشخیص حضور دارند.

انتهای پیام/84001/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول