اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با شب نوزدهم ماه رمضان

شهرری غرق در مناجات شد

همزمان با نخستین شب از لیالی قدر مراسم شب زنده‌داری و احیا با حضور پرشور مردم ولایت‌مدار شهرستان ری برگزار شد.

شهرری غرق در مناجات شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همزمان با نخستین شب لیالی قدر مصادف با ضربت خوردن مولای متقیان و پیشوای شیعیان جهان، حضرت علی (علیه‌السلام) با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران در آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم الحسنی (علیه‌السلام) برگزار شد.

استاد حوزه و دانشگاه طی سخنانی در این آیین با اشاره به فضیلت شب‌های قدر و بهره‌گیری از آن، برای سایر اوقات عمر، این شب‌ها را بزرگترین و ممتازترین فرصت برای ارتباط بندگان با خداوند متعال برشمرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی پس از سخنرانی، مراسم احیا را در حرم مطهر برگزار کرد و زائران و مجاوران آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با سر گرفتن قرآن و مناجات با پروردگار متعال، حال و هوای خاصی از معنویت را به مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان بخشیدند.

در این آیین آیاتی از قرآن کریم توسط قره شیخلو، قاری ممتاز و بین‌المللی تلاوت و همچنین دعای جوشن کبیر توسط سعید طوسی و احمد زین‌العابدین‌فر قرائت شد و سپس حمید رمضانپور مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مرثیه‌سرایی پرداخت.

بقاع متبرکه شهرستان ری نیز مملو از عاشقان و دلداگانی بود که برای اتصال به خداوند متعال با حضور در اماکن مقدسه امامزادگان واجب‌التعظیم را شفیع خود قرار می‌دادند.

حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیز میزبان زائران و مجاوران امام خمینی (ره) بود که با حضور در کنار معمار کبیر انقلاب اسلامی در عزای جد شهیدش به اقامه عزا پرداختند.

مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های شهرری نیز با برگزاری مراسم احیاء و شب زنده‌داری با اشک دیده از خداوند متعال طلب استغفار می‌کردند.

این گزارش حاکی است، مراسم احیای شب بیست ویکم ماه مبارک رمضان با سخنرانی و اجرای مراسم احیا توسط آیت‌الله سید احمد خاتمی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار می‌شود و همچنین مراسم احیای حرم مطهر امام خمینی (ره) با حضور حجت‌الاسلام ناصر نقویان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2462/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول