اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گرمای 40 درجه در البرز/ تداوم هوای گرم تابستانی در استان البرز

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز از گرم‌تر شدن هوای این استان به ویژه در کرج خبر داد.

گرمای 40 درجه در البرز/ تداوم هوای گرم تابستانی در استان البرز

منصور رحمانیان دقایقی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی هفته گذشته گرمای بی‌سابقه‌ای را در استان البرز و مرکز این استان تجربه کردیم و حتی ساعاتی دمای هوا به 40 درجه بالای صفر رسید.

وی تصریح کرد: این گرما تا روز پنجشنبه ادامه داشت، اما با بارش باران در استان‌های شمالی و افزایش وزش باد در استان البرز شاهد کاهش حدود دو تا سه درجه‌ای دمای هوا در روزهای جمعه و همچنین امروز بودیم.

* امروز دمای هوای کرج 38 درجه بالای صفر بود

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز افزود: بر اساس نتایج علمی به دست آمده امروز دمای هوا در شهرستان کرج با حدود دو درجه کاهش نسبت به گرم‌ترین ساعات در هفته گذشته به بالای 38 درجه رسید.

رحمانیان ادامه داد: همچنین طبق روال معمول دمای هوا در ارتفاعات و همچنین شهرستان‌هایی چون طالقان و ساوجبلاغ به دلیل بهره‌مندی از باغات و فضاهای سبز دمای هوا در این مناطق حدود سه تا پنج درجه کمتر نسبت کرج گزارش شده است.

وی گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده امروز دمای هوا در شهرستان طالقان در گرم‌ترین ساعات 35 درجه بالای صفر بود و در شهرستان ساوجبلاغ نیز مردم گرمای بالای 37 درجه را تحمل کردند.

* افزایش دمای هوا در البرز طی روزهای آینده

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز در پاسخ به این پرسش که آیا روند کاهش دمای هوا در البرز تداوم خواهد داشت؟ گفت: با توجه به داده‌های علمی و بررسی نقشه‌های پیش‌یابی در هفته پیش روی استان البرز وضعیت جوی پایداری را پیش روی خواهد داشت.

رحمانیان بیان داشت: بنابراین انتظار کاهش دما را نداریم و حتی در روز یکشنبه منتظر افزایش گرما نیز خواهیم بود.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم که در روز یکشنبه شهرستان کرج طی سال‌جاری بار دیگر گرمای کم‌سابقه 40 درجه بالای صفر را تجربه کند.

این مسئول افزود: برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز تداوم گرما را پیش‌بینی می‌کنیم، اما به احتمال زیاد از میزان گرما یک تا دو درجه کاسته خواهد شد.

 * بیماران، کودکان و افراد مسن مراقب باشند

رحمانیان در بخش دیگری از سخنان خود با تکرار هشدارهای گذشته گفت: همانطور که هفته گذشته نیز گفته بودیم، گرمای 40 درجه برای بیماران، کودکان و افراد مسن مضر است و توصیه ما این است که این افراد تنها برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه گرمای مرداد ماه امری طبیعی و خاصیت فصل تابستان است، افزود: البته این گرما امر غیر طبیعی و غیر عادی نیست و مرداد ماه همواره گرم‌ترین ماه سال در ایران به شمار می‌آید.

انتهای پیام/2302/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول