اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز:

گرمای هوا در البرز به 38 درجه می‌رسد

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز گفت: پیش‌بینی می‌شود که این هفته در ساعاتی گرمای هوا در استان به بیش از 38 درجه بالای صفر برسد.

گرمای هوا در البرز به 38 درجه می‌رسد

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: همانطور که انتظار داشتیم، در هفته اخیر و اوایل هفته جاری، وضعیت جوی پایداری را در سراسر استان البرز مشاهده کردیم.

وی تصریح کرد: اکثر ساعات اواخر هفته گذشته و همچنین روز شنبه در استان البرز شاهد آسمانی صاف و بدون ابر بودیم و همین امر به گرم‌تر شدن دمای هوا کمک کرد.

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز در پاسخ به این پرسش که آیا برخی از گزارش‌ها و شایعات موجود مبنی بر اینکه دمای هوای استان البرز در این هفته به بالای 45 درجه می‌رسد؟ گفت: پیش‌بینی‌های هواشناسی بر اساس داده‌های علمی و گزارش‌های مستند انجام می‌شود و هر پیش‌بینی حداکثر برای سه روز اعتبار دارد.

رحمانیان افزود: بنابراین نمی‌توان از امروز برای روزهای پنجشنبه و جمعه پیش‌بینی دقیقی داشت،‌ البته می‌توان احتمالاتی را مطرح کرد، اما این موارد به طور قطع دقیق نخواهد بود.

وی بیان داشت: در هفته گذشته نیز پیش‌بینی کرده بودیم که هوای استان البرز به سمت گرم‌تر شدن می‌رود و در گرم‌ترین ساعات روز دمایی مابین 32 تا 34 درجه بالای صفر را شاهد بودیم.

* افزایش حدود 4 درجه‌ای دمای هوا در استان البرز

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز افزود: با توجه به داده‌های علمی موجود انتظار داریم که وضعیت پایدار جوی در سراسر استان البرز طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز برقرار بوده و تنها احتمال وزش باد در برخی ساعات را داریم.

رحمانیان اظهار داشت: همچنین انتظار داریم که دمای هوا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در گرم‌ترین ساعات در شهرستان کرج به 38 درجه بالای صفر برسد و این امر نشان‎دهنده افزایش حدود چهار درجه‌ای دمای هوا است.

وی در پایان تاکید کرد: این پیش‌بینی‌ها حداکثر برای سه روز اعتبار علمی دارد.

انتهای پیام/2302/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول